English

رییس هیات چوگان استان گیلان اعلام کرد:

آمادگی هیات چوگان گیلان برای احداث باشگاه های تخصصی در سراسر استان/ توجه ویژه به اسب کاسپین در دستور کار هیات

رییس هیات چوگان استان گیلان گفت:هیات چوگان استان با تمام ظرفیت خود آماده همکاری برای احداث باشگاه های تخصصی چوگان جهت آموزش های لازم در مناطق مختلف استان گیلان است.

آمادگی هیات چوگان گیلان برای احداث باشگاه های تخصصی در سراسر استان/ توجه ویژه به اسب کاسپین در دستور کار هیات

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد مهدی انتظام، رییس هیات چوگان گیلان، ظهر امروز در جلسه هیات رییسه بر گسترش چوگان در استان به ویژه غرب گیلان تاکید کرد وتوجه ویژه به اسب کاسپین در دستور کار هیات چوگان گیلان خبر داد.

چوگان 2

وی با بیان اینکه غرب گیلان فرصت مناسبی برای استفاده از پتانسیل خوب پرورش دهندگان اسب کاسپین است، افزود: استفاده از اسب کاسپین برای آموزش سوارکاری ویژه کودکان و نوجوانان علاقمند در دستور کار هیات قرار دارد.

رییس هیات چوگان گیلان با اشاره به رشد و توسعه ورزش چوگان در غرب گیلان ادامه داد: هیات چوگان استان با تمام ظرفیت خود آماده همکاری برای احداث باشگاه های چوگان جهت آموزش های لازم به علاقمندان به ویژه نوجوانان و جوانان است.

 به گفته وی باید به تدریج ورزش چوگان را با ایجاد بسترهای مناسب به عنوان یک ورزش کهن و اصیل ایران زمین در استان گیلان گسترش داد.

بر اساس این گزارش، اقای اسدی و سرکار خانم یگانه پور از پرورش دهندگان اسب کاسپین درغرب گیلان، اقای رودباری دبیر هیات چوگان استان گیلان، آقای فارسی، رییس هیات چوگان رشت و آقای خورسندی سرپرست روابط عمومی هیات چوگان گیلان از حاضران در جلسه بودند.

گفتنی است؛ چوگان، از جمله ورزش های کهن ایرانی است که امروزه به ورزشی جهانی تبدیل شده است.

امروزه بیش از ۷۷ کشور مسابقات و برنامه‌های ویژهٔ چوگان برگزار می‌کنند.

 چوگان همچنین از جمله ورزش‌هایی است که از سال ۱۹۰۰میلادی تا سال ۱۹۳۹ میلادی به عنوان یک ورزش در مسابقات جهانی المپیک بازی شده و هم اکنون نیز از سوی کمیته بین‌المللی المپیک به عنوان یکی از ورزش‌های جهانی شناخته شده است و از دیر باز در خود ایران بازی می شده و قدمتی چند صد ساله دارد .

گفتنی است سال گذشته، با تشکیل مجمع انتخابات ریاست هیات چوگان استان گیلان، محمد مهدی انتظام به عنوان اولین رئیس این هیات در گیلان منصوب شد.

در جریان این انتخابات،  محمدمهدی انتظام تنها کاندیدای احراز پست ریاست هیات چوگان استان گیلان ، هر ۱۷ رای ماخوذه را کسب و به مدت چهارسال به عنوان رئیس هیات چوگان گیلان انتخاب شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی