English

روزنه‎ای برای استیفای حقوق صنفی خبرنگاران هرمزگان/ اقدامات ما اقدامات تقابلی نخواهد

نخستین نشست صمیمی اعضای انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان پس از اعطای اعتبارنامه‌ی اعضای هیات مدیره‌ این نهاد صنفی برگزار شد.

روزنه‎ای برای استیفای حقوق صنفی خبرنگاران هرمزگان/ اقدامات ما اقدامات تقابلی نخواهد

به گزارش خبرگزاری موج، در ابتدای این نشست فاطمه رکن الدینی رئیس هیات مدیره‌ انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هدف از ایجاد این نهاد صنفی را استیفای حقوق صنفی روزنامه نگاران، توجه به وضعیت رفاهی و معیشتی همکاران، پشتیبانی در زمان بروز مشکلات حقوقی و توجه به مسائل آموزشی عنوان کرد و گفت: بدون همکاری تمام اعضا رسیدن به این مساله محقق نخواهد شد.

وی انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان را نهادی کاملا صنفی و غیرسیاسی دانست و افزود: به ترکیب اعضا هم که نگاهی بیاندازیم، متوجه می شویم که افراد سلیقه های متفاوتی دارند و امیدواریم بتوانیم از این تنوع برای قدرتمند تر شدن این نهاد استفاده کنیم.

رکن الدینی بیان داشت: کارهای اصلی در کمیته‌های پیشنهادی انجام خواهد شد و می توان این گونه گفت که تمام اعضا در نقش هیات مدیره ایفای نقش می کنند.

وی بیان داشت: روزنامه نگاران اعم از, نویسندگان، خبرنگاران، عکاسان، گرافیست ها، طراحان، کاریکاتوریست ها، مترجمان، استادان عضو هیات های تحریریه و اعضای تحریریه رسانه ها می توانند با مراجعه به دفتر انجمن نسبت به عضویت اقدام کنند.

در ادامه غلامعباس شمس الدینی عضو هیات مدیره و خزانه دار انجمن صنفی روزنامه‌نگاران استان هرمزگان این تشکل صنفی را تشکلی مستقل از دولت خواند و گفت: مزیت ما این است که تابع منشوری هستیم که خودمان آن را تهیه کرده ایم و این اساسنامه ای است که به تصویب همه اعضا رسیده.

وی مشروعیت انجمن صنفی را وابسته با اعضای آن دانست و افزود: به اتکای حمایت ها و پشتیبانی اعضا پیش می رویم و توقع داریم افراد نیز خود وارد گود شوند.

شمس الدینی ضمن اشاره به هشت کمیته‌ای که برای پیگیری امور پیش بینی شده است، اظهار داشت: حضور افراد در این کمیته ها سبب قرار گرفتن امور در مسیر درست خود می شود و اگر کمیته‌ی دیگری هم مد نظر همکارا نبود می توانیم آن را ایجاد کنیم.

وی اضافه کرد: تبلیغ انجمن به معنای قدرت گرفتن تمام اعضای انجمن است و ما با سلیقه های مختلف به دنبال هدف مشترکی به نام ارتقا جایگاه خبرنگاران استان هستیم.

عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان تصریح کرد: بقا، تداوم هیات، اقتدار و عظمت این انجمن در گرو انسجام و همدلی تمام اعضا است.

در ادامه عبدالعلی پوراشرف نایب رئیس و عضو هیات مدیره انجمن صنفی روزنامه نگاران استان هرمزگان آغاز به کار این نهاد صنفی را به فال نیک گرفت و گفت: اقدامات ما اقدامات تقابلی نخواهد بود و تنها به دلیل کمبودهایی که احساس می شد این نهاد را تاسیس کردیم.

وی خواستار فعالیت اعضا در کمیته های مرتبط با ظرفیت هایشان شد و افزود: نباید منتظر بنشینیم که کسی کاری برای ما انجام دهد و هر کدام از ما می توانیم در پیشبرد امور همکاری داشته باشیم.

پوراشرف در پایان بیان داشت: از تمام ظرفیت ها برای استیفای حقوق صنفی استفاده خواهیم کرد و امیدواریم به زودی شاهد ثمرات ملموس این حرکت باشیم.

وی از انتخاب خبرنگار ماه خبر داد و گفت: در هر ماه از این پس یک خبرنگارفعال عضو انجمن در هرمزگان معرفی خواهد, شد.

در این نشست هریک از اعضای حاضر نسبت به مشارکت در کمیته های معرفی شده اعلام آمادگی و پیشنهادات خود را مطرح کردند، هم چنین مقرر شد پس از بررسی احکام انان توسط هیات رییسه صادر شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه