English

صادرات شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی به ۱۰۰ میلیون دلار رسید

معاون استاندار خراسان‌رضوی گفت: شرکت‌های دانش بنیان استان با تولید۳۴۰ محصول در سال ۹۵ حدود ۱۱۰ میلیارد تومان قرارداد منعقد کردند و ۱۰۰ میلیون دلار صادرات داشتند.

صادرات شرکت های دانش بنیان خراسان رضوی به 100 میلیون دلار رسید

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید جواد حسینی صبح امروز در مراسم اختتامیه مراسم ملی هفته پژوهش و دومین جشنواره دانشجویی پویشبا بیان این که پژوهشگران در قلمرو جامعه شناسی به عنوان توسعه فرهنگی در علم نام برده می‌شوند، اظهار کرد: این تعبیر به معنای آن است که تولید و توسعه علم از انحصار دانشگاه‌ها خارج شده است و علم صرفا در مراکز علمی و دانشگاهی تولید نمیشود بلکه در جامعه، نهادهای اجتماعی و فراتر از مرزهای دانشگاهی ایجاد می‌شود.

وی تصریح کرد: پژوهش به مرحله‌ای رسیده است که میزان کاربردی بودن آن از مرحله دانشگاهی عبور کرده است و به مرحله پسا دانشگاهی رسیده است.

معاون استاندار خراسان رضوی با بیان اینکه تولید دانش در جهان توزیع نامتعادل دارد، اظهار کرد: 85 درصد دانش تولید شده توسط 25 کشور اتفاق می افتد و این در حالی است که سال 92 و 95 به ترتیب 31 هزار 142 و 43 هزار و 292 مدرک علمی در ایران اخذ شد. سهم ایران از تولید علم دنیا از یک درصد به 1.48 درصد ارتقا یافته اما تولید دانش در فضای جامعه متوقف شده است.

حسینی با تاکید بر اینکه تولید، عمومیت و کاربست پژوهش فراتر از مرزهای دانشگاهی در حال حرکت است در ارتباط با شاخص‌های لازم عنوان کرد: پژوهش از نظر توزیع جنسی، توزیع سنی، توزیع طبقاتی، ارزش‌های جامعه، توزیع جغرافیایی و توزیع سازمانی و بخشی توسعه یافته است و در توزیع دانش در بخش‌های خصوصی متاسفانه جامعه ما به نوعی بدانگاری در فرایند سیاسی مواجه است.

وی در ادامه تمام شاخص های اقتصادی استان را رو به رشد برشمرد و اضافه کرد: تراز تجاری، صادرات، واردات، اشتغال، تورم و فضای کسب و کار و صنعت در حال رشد است اما متاسفانه مردم این احساس را ندارند.

معاون استاندار خراسان‌رضوی با انتقاد از وجود بدانگاری سیاسی در جامعه افزود: شکوفایی اجتماعی بر پایه احساس رضایت جامعه از وضع موجود سنجیده می‌‌شود اما متاسفانه به دلیل وجود بدانگاری سیاسی از این شکوفایی برخوردار نیستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه