English

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی:

کشتی سازی در شمال کشور از نظر استراتژیک لازم است/ اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای کشتی سازی در شمال کشور

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دریای خزر بیشترین حمل و جابه جایی بار مربوط به جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: کشتی سازی در شمال کشور از نظر استراتژیک لازم است زیرا در غیر این صورت از حجم بالایی از درآمدزایی چشم پوشیده ایم.

کشتی سازی در شمال کشور از نظر استراتژیک لازم است/ اعلام آمادگی سرمایه گذاران برای کشتی سازی در شمال کشور

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، حسن خسته بند با بیان اینکه وجود دو منطقه آزاد در بندر انزلی زمینه خوبی برای کشتی سازی است، تصریح کرد: اکنون سرمایه گذارانی برای حضور در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند و مذاکره با آن ها ادامه دارد تا با کمک سازمان بنادر ظرف یکی دو سال آینده بتوانیم کشتی سازی در شمال کشور را با ورود تکنولوژی آن در دستور کار قرار دهیم.

خسته بند ادامه داد: با آغاز کشتی سازی در شمال کشور اشتغال حداقل  2 هزار نفر را شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به تردد بیش از 200 کشتی باری در خزر در سال های قبل، گفت: اکنون اکثر این کشتی ها با بیش از 30 سال عمر به آهن قراضه تبدیل شده اند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در دریای خزر بیشترین حمل و جابه جایی بار مربوط به جمهوری اسلامی است، تصریح کرد: کشتی سازی در شمال کشور از نظر استراتژیک لازم است زیرا در غیر این صورت از حجم بالایی از درآمد زایی چشم پوشیده ایم.

وی با اشاره به وضعیت کشور ترکیه از حیث توجه به بنادر و ساخت کشتی، گفت: در شهری در کشور ترکیه 44 کشتی سازی فعال است در حالی که در کشور ما به ندرت واحدهای کشتی سازی به تعداد انگشتان دست می رسد و متاسفانه در خزر چیزی به اسم کشتی سازی نداریم.

این نماینده مردم در مجلس دهم، ادامه داد: ساخت کشتی های تفریحی، مسافری و  باری از واجبات ارزآوری برای کشور است و برای این مهم باید از تکنولوژی کشورهای پیشرفته استفاده شود.

خسته بند با تاکید بر ضرورت تقویت کشتی سازی در کشور، گفت: در حال حاضر چند شرکت سرمایه گذار برای ساخت کشتی در ایران اعلام آمادگی کرده اند و باید از میان آن ها بهترین گزینه انتخاب شود.

وی با اشاره به وضعیت بودجه ای حمل و نقل دریایی در کشور، افزود: اعتبارات حمل و نقل دریایی در مجموع مناسب نیست زیرا در کل وضعیت بودجه کشور در وضعیت مطلوبی قرار ندارد.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: با توجه به حضور متخصصان در سازمان بنادر و با توجه به شناخت کافی به نسبت وضعیت این سازمان امکان احصا منابع بدون در نظر گرفتن بودجه دولتی باید فراهم شود.

خسته بند ادامه داد: سرمایه گذاری دولت در حوزه بنادر لازم است زیرا بسیاری از کشورهای همسایه در بنادر سرمایه گذاری کرده و اکنون ازعواید بسیار آن منتفع می شوند در حالی که ما در این حوزه بسیار عقب هستیم.

وی با بیان اینکه جذب سرمایه گذار داخلی و خارجی برای توسعه بنادر لازم است، گفت: فراهم کردن بسترهای جذب سرمایه گذار از جمله حذف بروکراسی اداری می تواند توسعه بنادر را سرعت ببخشد.

نماینده مردم بندر انزلی با تاکید بر اینکه امنیت سرمایه گذاری در کشور ما با هیچ مشکلی مواجه نیست، افزود: ما در بخش فرار سرمایه گذار در پیچ ها و دره های اخذ مجوز مشکل داریم.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: باید با دستور العمل ها و بخش نامه های دست و پا گیر در حوزه جذب سرمایه گذار در بخش توسعه بنادر برخورد کرده و در راستای حذف آن ها گام برداشت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه