English

امام‌جمعه قم:

قوه قضائیه ضرورت دارد با کسانی که به دین و اسلام اهانت کردند قاطعانه برخورد کند

امام جمعه قم گفت: پرداختن به حاشیه‌ها و تشدید رقابت‌های سیاسی درون خانواده نظام بسترساز تفرقه و مورد سوءاستفاده دشمنان است، همچنین تفکیک بین اغتشاش‌گران وابسته به دشمن و فریب‌خورده فضای مجازی توسط قوه قضائیه ضرورت دارد اما آن‌کسانی که نسبت به دین و اسلام اهانت کردند و اقدام به آتش زدن پرچم ایران که مزین به الله است باید قاطعانه برخورد کرد.

قوه قضائیه ضرورت دارد با کسانی که به دین و اسلام اهانت کردند قاطعانه برخورد کند

به گزارش خبرگزاری موج از قم گفت: آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم در مصلی قدس با اشاره تقوا را مایه نگهداری مقام انسانیت دانست و اظهار داشت: انسان برای مقام و شخصیتی که خداوند به او عنایت کرده دشمنان بیرونی و درونی دارد، بنابراین باید دشمنان را شناخت و با دشمنان به ستیز پرداخت.

وی با اشاره به آیات سوره ممتحنه در رابطه با زندگی حضرت ابراهیم(ع) گفت: الگو و اسوه حسنه برای پیروی کردن و نه اسطوره‌سازی است، درنتیجه خداوند درباره حضرت ابراهیم(ع) فرموده‌اند هدف از الگو معرفی کردن ایشان به دلیل متابعت از حضرت ابراهیم(ع) است.

امام جمعه قم بیان کرد: خداوند بر اجتناب از طاغوت امر کرده است، در آیات قرآن آمده که از خداوند اطاعت کرده و از الگوی بد اجتناب کنید، همچنین به دنبال الگوها راه افتادن به‌مراتب مؤثرتر است.

وی با اشاره به اینکه زندگی انسان‌ها از آغاز تا انجام با رنج و مشقت آمیخته است، تصریح کرد: انسان با وجود سختی‌ها دوست دارد کسی را سرمشق خود قرار دهد تا ببیند این بزرگان از موانع و سختی‌ها چگونه عبور کرده‌اند.

تولیت آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) گفت: خداوند همان‌گونه که انسان را خلق کرده هدایت او را نیز برعهده‌گرفته است، با توجه به اسوه‌هایی که خداوند متعال معرفی کرده‌اند این اشخاص بعضاً در اوج بندگی هستند، سؤال می‌شود چگونه می‌توان در آتش رفت ولی در برابر مستکبران سر فرود نیاورد؟ و یا همچون حضرت موسی(ع) رود نیل را شکافت و از آن عبور کرد؟

سعیدی با اشاره به‌مراتب روحی و بندگی بزرگان دینی گفت: خداوند از ما نخواسته که از امتیازات اولیا و انبیا به آن‌ها تأسی کنیم بلکه باید بندگی آن‌ها را اسوه قرار دهیم و همچنین در حد توان خود باید پیامبران و ائمه(ع) را الگو و اسوه قرار دهیم تا به سعادت برسیم.

امام جمعه قم به حوادث اخیر کشور اظهار داشت: مبارزه ملت ایران با آمریکا و صهیونیست‌ها در منطقه بر سر حاکمیت قرآن و اسلام است و بر همین اساس طاغوت را به‌مثابه غده‌ای چرکین از کشور بیرون کرد و تصمیم گرفت تا بر عقب‌ماندگی خود غلبه و رشد و پیشرفت را بر پایه اسلام تا آخر دنبال کند.

وی افزود: در قیام مردم ایران علیه رژیم پهلوی جلوی عشرت‌کده‌ها و خانه‌های فساد گرفته شد و این مسائل سبب خشم دشمنان شد و دشمنان زخم‌خورده نیز در این 39 سال بیکار نبودند و مسیر بازگشت به تاریخ با تلاش به بازگشت تفاله‌های رژیم طاغوتی را برنامه‌ریزی کردند و مسائل اخیر این را در کشور به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه در توطئه اخیر مردم ایران با خروش و غیرت به اقدام تاریخی دشمن‌شکن خود در فاصله 9 دی تا 19 دی مطامع دشمن را از بین برد خاطرنشان کرد: هر زمان دشمن به فکر بلوا و آشوب باشد ملت لحظه شناس ایران، درصحنه حاضر و سر دشمن کینه‌توز را به سنگ خواهند کوبید.

سعیدی با تأکید بر اینکه ملت ایران در این 39 سال نشان داد که در برابر توطئه‌گران داخلی و خارجی شکست‌ناپذیر است، ابراز کرد: علی‌رغم تلاش همه دولتمردان در این 39 سال مشکلات معیشتی و اقتصادی بر مردم فشار می‌آورد و تحقق وعده‌های مردم سبب افزایش اعتماد عمومی به دستگاه‌های اجرایی و خرسندی قشر مستضعف و محروم می‌شود.

وی گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرمودند همه ما مسئولیم و هیچ‌ کس حق شانه خالی کردن از مطالبات را ندارد، مسئولان باید برنامه کوتاه‌مدت، عملی و اجرایی برای مطالبات مردم طراحی کنند، همچنین برای انجام این وظیفه مهم اقدام و عمل انقلابی ضرورت دارد با ترجیح دادن مصالح افراد و خواص بر عامه مردم نمی‌شود به نفع مردم کارکرد.

سعیدی با بیان اینکه طراحی اصلی این فتنه‌ها در خارج از کشور انجام‌ شده است، افزود: نباید از عوامل داخلی این فتنه غافل بود، بنا به فرموده مقام معظم رهبری اگر ما بتوانیم نقاط ضعف درون خود را برطرف کنیم آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

وی اظهار داشت: آمریکا، اروپا، سلطنت‌طلبان، منافقان و ارتجاع منطقه همه با نیت براندازی نظام اسلامی به میدان آمده بودند، آن‌ها گمان می‌کردند انقلاب اسلامی در جبهه بیرونی با قدرت عمل کرده اما در جبهه داخلی با مشکل مواجه شده اما حضور ملت ایران یک‌بار دیگر عزت و قدرت ایران را به رخ جهانیان کشید.

امام‌جمعه قم با تأکید بر اینکه برخی از کانال‌های اجتماعی و فضای مجازی در آلوده کردن ذهن جوانان مؤثر بودند، عنوان کرد: تقویت شبکه ملی ارتباطات و تقویت پیام‌رسان‌های داخلی واجب عقلی و شرعی است، چرا که همه ابزار دریافت اطلاعات و علم و شناخت مورد بازخواست قرارمی‌گیرند درنتیجه باید در تقویت شبکه ملی ارتباطات تلاش کرد.

سعیدی ادامه داد: پرداختن به حاشیه‌ها و تشدید رقابت‌های سیاسی درون خانواده نظام بسترساز تفرقه و مورد سوءاستفاده دشمنان است، همچنین تفکیک بین اغتشاش‌گران وابسته به دشمن و فریب‌خورده فضای مجازی توسط قوه قضائیه ضرورت دارد اما آن‌کسانی که نسبت به دین و اسلام اهانت کردند و اقدام به آتش زدن پرچم ایران که مزین به الله است باید قاطعانه برخورد کرد.

وی ضمن تقدیر از تلاش نیروهای امنیتی و انتظامی در برخورد با حوادث اخیر ادامه داد: باید با توجه به حوادث به وجود آمده، دولت و دولتمردان از اقدامات آنی و تصمیمات شوک‌آور و هیجانی به جامعه پرهیز کرد و جلوی آن گرفته شود، برای مبارزه با ناکارآمدی دستگاه‌ها و مطالبات مؤسسات اعتباری باید راه‌کارهای فوری ارائه شود و گرنه فتنه انگیزان از آن سوءاستفاده خواهند کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه