English

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

رشت تنها مرکز استان فاقد بیمارستان جامع در کشور است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در 50 سال گذشته هیچ بیمارستان جامعی در مرگز گیلان ساخته نشده است گفت: رشت تنها مرکز استان فاقد بیمارستان جامع در کشور است.

رشت تنها مرکز استان فاقد بیمارستان جامع در کشور است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، شاهرخ یوسف زاده چابک امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت عملکرد حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی گیلان را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه به دلیل وجود نخستین بیمارستان‌ها در گیلان اکنون شاهد بیمارستان‌ های فرسوده در سطح استان هستیم افزود: همه بیمارستان‌هایی که در سطح شهر رشت فعالیت می‌کنند باید در یک بیمارستان متمرکز شوند تا از چالش آفرینی در منابع و نیروی کار ماهر جلوگیری شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه در 50 سال گذشته هیچ بیمارستان جامعی در مرگز گیلان ساخته نشده است گفت: رشت تنها مرکز استان فاقد بیمارستان جامع در کشور است.

وی با بیان اینکه پنج هزار نفر از نیروهای دانشگاه حقوق و مزایای خود را از درآمد دانشگاه دریافت می‌کنند، گفت: کارانه پرسنل به محض دریافت مطالبات بیمه پرداخت می شود.

یوسف زاده با اشاره به انباشت بدهی‌ها در سال‌های اخیر، خاطرنشان کرد: پس از سال 91 آسیب‌پذیری دانشگاه علوم پزشکی گیلان بیشتر شد اما با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روند نزولی و منفی عملکرد دانشگاه به یک رشد مثبت تبدیل‌شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان بابیان اینکه طبق برنامه‌ریزی‌ها نمود عینی چشم‌انداز و نقشه راه دانشگاه علوم پزشکی در 10سال آینده مشخص می‌شود، گفت: برنامه راهبردی دانشگاه علوم پزشکی بر اساس ظرفیت سنجی دانشگاه و الگوی های جهانی تدوین‌شده و طبق پیش‌بینی‌ها شاهد رشد همه‌جانبه در دانشگاه خواهیم بود.

یوسف زاده بابیان اینکه گیلان سالمندترین استان کشور است، گفت: امید زندگی در ابتدای انقلاب 54 سال بود اما اکنون به 74 سال رسیده و شاهد رشد 20 ساله هستیم که دلیل آن ارتقای سلامت در جامعه است.

وی افزود: در پی افزایش امید به زندگی بیماری‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند و تنها با اصلاح تغذیه می‌توان سالمندان بانشاط و سالم داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان به حوزه تحقیقات و فناوری در دانشگاه علوم پزشکی اشاره داشت و گفت: با توجه به اینکه دانشگاه علوم پزشکی جز دانشگاه‌های سطح دو هستند با تلاش‌های صورت گرفته 10 شرکت دانش‌بنیان و 2 هسته  فناوری در دانشگاه فعالیت می‌کنند.

 یوسف زاده با اشاره به بهداشت و بهبود سبک زندگی گفت: مباحثی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی و رژیم غذایی در راهبرد دانشگاه پیش‌بینی‌شده که منجر می‌شود تا ارتقای کیفیت سبک زندگی و بهداشت عمومی را شاهد باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه