English

معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

۲۷۰ عطاری مجاز در سطح استان در حال فعالیت می باشند

معاون غذا و دارو دانشگاه گیلان: ۲۷۰ عطاری مجاز در سطح استان در حال فعالیت می باشند و معاونت غذا و دارو دانشگاه به طور مستمر از این واحدها بازدید می نماید.

۲۷۰ عطاری مجاز در سطح استان در حال فعالیت می باشند

به گزارش خبرگزاری موج از گیان، زهرا حصاری معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی گیلان در مورد تعداد عطاری های مجاز فعال در سطح استان اظهار کرد: با توجه به استعلامی که از اتاق اصناف انجام شده است، ۲۷۰ عطاری مجاز در سطح استان در حال فعالیت می باشند و معاونت غذا و دارو دانشگاه به طور مستمر از این واحدها بازدید می نماید و به منظور نظارت و ساماندهی بهتر نیاز به تعامل با اتاق اصناف و سازمان صنعت، معدن و تجارت می باشد.

وی افزود: البته شهروندان عزیز می بایست در هنگام خرید گیاهان دارویی جهت اطمینان بیشتر به مراکز مجاز و دارای پروانه کسب مراجعه نمایند.

حصاری در خصوص استفاده از داروها و مکمل هایی که در شبکه های ماهواره ای تبلیغ می شود، اظهار نمود: اقلامی که دارای مجوزهای رسمی از سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت بوده و در حال حاضر در داروخانه ها وجود دارد، مورد تایید می باشد و مصرف داروها و مکمل های بدون مجوزهای بهداشتی عوارض جانبی زیادی خواهند داشت و مصرف آن ها توصیه نمی گردد.

معاون غذا و دارو دانشگاه با تاکید بر توجه مصرف کنندگان در هنگام خرید به اصیل بودن کالاهای سلامت محور عنوان کرد: کالاهای سلامت محور تولید شده در داخل کشور دارای پروانه های بهداشتی بوده و انواع وارداتی آن ها در مبادی ورودی قانونی برچسب اصالت کالا دریافت می نمایند و با استعلام کد ۱۶ رقمی حک شده بر روی برچسب از سامانه پیامکی ۲۰۰۰۸۸۲۲ می توانند از سلامت کالا اطمینان حاصل نمایند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه