English

هم‌زمان با گشایش نمایشگاه عکس زلزله، نگارخانه کرمانشاه افتتاح می‌شود

درب نگارخانه شهر کرمانشاه واقع در چهارراه شهید مطهری غربی (چهارراه جوانشیر) 20 دی‌ماه هم‌زمان با افتتاح نمایشگاه عکس زلزله، به روی هنرمندان و عموم شهروندان گشوده می‌شود.

هم‌زمان با گشایش نمایشگاه عکس زلزله، نگارخانه کرمانشاه افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، قائم‌مقام شهردار و سرپرست سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه دراین‌باره گفت: به‌رغم وجود تولیدات شاخص و پتانسیل‌های مطرح هنری در استان درزمینهٔ ارائه هنری این آثار مشکل‌داریم و برای رفع بخشی از این مشکلات طرح راه‌اندازی نگارخانه باهدف ایجاد فضای مطمئن برای هنرمندان استان اجرا شد.

وی با اشاره به مناسب‌سازی فضا و ساخت نگارخانه شهری در فضای فرهنگسرای شهر، گفت: با پیگیری‌های انجام‌شده و با تصمیمات اتخاذشده، تغییر بخشی از فضای فرهنگسرای شهر با مساحت فضایی بالغ‌بر ۴۰۰ مترمربع به نگارخانه آغاز گردید که در مدت یک ماه آماده بهره‌برداری شد.

مهدی عبدالمالکی افزود: نگارخانه مذکور علاوه بر کارکردهای نمایشگاهی و امکان نمایش بیش از 70 اثر هم‌زمان، درزمینهٔ آموزش‌های هنرهایی مانند خطاطی، نقاشی و مجسمه‌سازی و برگزاری بیش از 20 کلاس هم‌زمان، نمایش آثار محیطی و حجمی، امکان نمایش فیلم در سالن نمایش فیلم، برگزاری کارگاه آموزشی و ورک شاپ نیز فعالیت خواهد نمود.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه تأکید کرد: این نگارخانه باهدف جذب هنرمندان و نخبگان منطقه‌ای و فرا منطقه‌ای، غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان هنردوست و حمایت از هنرمندان خلاق جوان در ارائه آثار هنری، افزایش سرانه‌های فرهنگی و ایجاد مراکز هنری جهت پاسخگویی به نیاز فزاینده شهروندان هنردوست، تسهیل ارتباط شهروندان و اساتید هنر توسط سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری و با رعایت استاندارهای لازم راه‌اندازی خواهد شد.

گفتنی است در مراسم افتتاح این مجموعه از صاحبان هنر و فرهنگ، مدیران استانی و شهری، ارباب جراید و خبرنگاران و... حضور خواهند داشت.

برپایی نمایشگاه عکس زلزله با ارائه 30 عکس برگزیده

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی و ورزشی شهرداری کرمانشاه با اشاره به برپایی نمایشگاه عکس هم‌زمان با افتتاح نخستین نگارخانه شهرداری، گفت: پس از اعلام فراخوان برای نمایشگاه عکس زلزله در اواخر آبان ماه، استقبال زیادی از سوی عکاسان حرفه‌ای و غیرحرفه‌ای برای شرکت آثارشان صورت گرفت بطوریکه ناچار شدیم زمان نمایشگاه را در دو مرحله به تعویق بیندازیم.

عبدالمالکی ادامه داد: درنهایت 670 فریم عکس سیاه‌وسفید و رنگی از 53 عکاس در مورد زلزله و حواشی و تبعات اجتماعی آن دریافت شد که پس از 5 مرحله بررسی و داوری توسط داوران درنهایت 30 فریم عکس برگزیده شد.

وی ضمن تشکر از همکاری و زحمات و تلاش داوران تأکید کرد: داوران در تمام مراحل رأیشان بر این بود که اشخاصی که در تصاویر دیده می‌شوند حقشان پایمال نشود لذا به‌منظور احترام به هویت بازماندگان واقعه زلزله و مصیبت دیدگان داغدار، ناچار به حذف برخی عکس‌ها شدند.

عبدالمالکی تصریح کرد: در این نمایشگاه، علاوه بر بازدید عموم از عکس‌هایی که به معرض نمایش گذاشته‌شده است، امکان خرید آثار به‌منظور کمک به زلزله‌زدگان وجود دارد و بازدیدکنندگان می‌توانند با خرید آثار در این امر خیرخواهانه نیز سهیم شوند.

وی گفت: در تلاش هستیم علاوه بر برپایی این نمایشگاه در تهران، با همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این رخداد فرهنگی را باهدف کسب کمک به زلزله‌زدگان در چند پایتخت اروپایی نیز برگزار نماییم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه