English

عملیات کپه کاری در مراتع قشلاقی شهرستان رومشکان آغاز شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری رومشکان از آغاز عملیات کپه کاری در مراتع قشلاقی این شهرستان خبر داد.

عملیات کپه کاری در مراتع قشلاقی شهرستان رومشکان آغاز شد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رومشکان، با اعلام این خبر گفت: اصلاح و احیای مراتع کوهستانی ،ارتقاء وضعیت پوشش گیاهی از نظر کمی و کیفی ، ترویج فرهنگ منابع طبیعی، جلوگیری ازفرسایش ژنتیکی، حفظ و گسترش گونه‌های خوش خوراک از اهمیت خاصی برخوردار است.

صحبت اله سهرابی، ، با بیان اینکه در این پروژه  از بذر بادامک استفاده گردیده است ،اظهار کرد: : این فعالیت اصلاحی در سطح 40 هکتار از مراتع منطقه هفت کلک با مشارکت بهره برداران بومی در حال اجراست.

وی اهداف اجرایی شدن این طرح را بهبود پوشش گیاهی و تامین علوفه دامداران عنوان کرد و اظهار داشت: جایگزینی گونه های مرغوب و با ارزش به جای گونه های مهاجم ، کنترل فرسایش خاک در دامنه های شیب دار و ذخیره نزولات جوی از مزایای این طرح می باشد.

سهرابی در ادامه تصریح کرد:کپه کاری یکی از بهترین روش های بذر کاری ، جهت احیاء و اصلاح مراتع کوهستانی محسوب می گردد، که علاوه بر اشتغال زایی و افزایش تولید ، گامی مثبت در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان رومشکان، منطقه کپه کاری شده را قرق اعلام کرد و افزود: کار مراقبت و نگهداری از طرح مذکور توسط افراد محلی انجام خواهد شد و از دامداران تقاضا نمود تا اطلاع ثانوی از ورود دام به این منطقه جلوگیری کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه