English

معاون مهندسی و توسعه آبفای کشور:

اجرای طرح های توسعه شبکه فاضلاب مستلزم همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی است

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آبفای کشور پیرامون اجرای طرح های آب و فاضلاب در برخوار گفت: اجرای طرح های توسعه شبکه فاضلاب مستلزم همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی است.

اجرای طرح های توسعه شبکه فاضلاب مستلزم همکاری بخش خصوصی و مشارکت مردمی است

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، قانع بیان کرد: برای توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای شهرستانهای شاهین شهر و برخوار باید مسوولان شهر، مردم و نیز بخش خصوصی نهایت همکاری را با شرکت مهندسی آبفا کشور داشته باشند تا بتوان طرح های توسعه ای فاضلاب را در این مناطق اجرایی نمود.

وی افزود: در حال حاضر برای تکمیل طرح های آبرسانی به 24 هزار میلیارد تومان و برای پروژه های فاضلاب به 26 هزار میلیارد تومان در کشور نیاز است. این درحالیست که در بودجه 97 فقط 2 هزار و 500 میلیارد تومان برای توسعه طرح های آب و فاضلاب در کشور تصویب گردید.

قانع گفت: طرح توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای میمه، وزوان، دولت آباد، حبیب آباد، گز، شاپور آباد، سین دارای ردیف بودجه هم نیستند پس برای اینکه مردم این شهرها بتوانند هرچه زودتر از خدمات شبکه فاضلاب برخوردار شوند باید از طریق ماده واحده تبصره3 نهایت همکاری را با شرکت آبفا داشته باشند.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور خاطرنشان ساخت: شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور زمانی اجرای طرح های توسعه ای در بخش آب و فاضلاب را در هر نقطه از کشور در دستور کار قرار می دهد که اطلاعات کامل و جامعی پیرامون مدل مالی و مدل اجرایی آن وجود داشته باشد.

قانع با بیان اینکه شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در اجرای مدل مالی بیع متقابل بسیار موفق عمل کرد اعلام نمود: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در پروژه توسعه شبکه فاضلاب در شهرهای منطقه لنجان و مبارکه با استفاده از مدل مالی بیع متقابل بسیار موفق عمل کرده است به طوریکه آبفا استان اصفهان در این زمینه الگوی دیگر شرکتها در کشور محسوب می شود.

وی ادامه داد: آبفا اصفهان توانسته در برخی شهرها مانند نجف آباد، درچه، تیران از طریق مشارکت مردمی که با بهره گیری از ماده واحده تبصره3 است شبکه فاضلاب را اجرا نماید.

معاون مهندسی و توسعه شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: شهرداران و اعضای شورای شهرهای شهرستانهای شاهین شهر و میمه و برخوار باید برای اینکه هرچه زودتر طرح توسعه شبکه فاضلاب در این مناطق اجرا شود تلاش خود را در جهت جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی و مشارکت مردم از طریق ماده واحده تبصره3 در دستور کار قرار دهند چرا که اجرای طرح های توسعه از طریق تزریق منابع دولتی بسیار زمان بر است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه