English

معاون استاندار قم:

حفظ انقلاب اسلامی وظیفه ی ملی مسئولین و مردم است

معاون استاندار قم با اشاره به تلاش دشمن برای ایجاد اغتشاشات در کشور اظهار داشت:‌ حفظ انقلاب اسلامی وظیفه ی ملی مسئولین و مردم است.

حفظ انقلاب اسلامی وظیفه ی ملی مسئولین و مردم است

به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قم در جلسه کمیسیون اقوام ، فرق و مذاهب استان قم طی سخنانی اظهار داشت: تنوعات وتفاوت های فرهنگی واجتماعی ، به ویژه تنوعات قومی، مذهبی ودینی از خصوصیات تاریخی ایران است .

وی افزود: دربرخی موارد به خاطر سوء استفاده قدرت های خارجی زمینه های تنازع وتنش در کشور فراهم شده است؛ اما نکته قابل توجه، این واقعیت است که ایرانیان با وجود تنوعات اجتماعی ، همه زیر چتر فراگیری به نام سرزمین ایران دراغلب ادوارتاریخی با همدیگر همزیستی مسالمت آمیزی داشته اند وهویت ایرانی بودن،آنان را درصف متحدی قرار داداه است.

جمالی با بیان اینکه این تنوعات وتفاوت های فرهنگی و اجتماعی درایران، ضرورت مدیریت خردمندانه ومنطقی را بیش از پیش ایجاب می کند ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران با تاکید وتکیه برآموزه ها و ارزش های والای فرهنگی اسلام و میراث تاریخی درخشان مشترک واحترام به اقوام، مذاهب وادیان الهی وتاکید بر قانون اساسی ، بر همزیستی صمیمی اقوام و پیروان مذاهب و ادیان گوناگون تاکید داشته است .

معاون استاندار قم خاطرنشان کرد: در قانون اساسی فصل مستقلی با عنوان حقوق ملّت پیش‌بینی شده است که حقوق و آزادی‌های مشروع و قانونی طبقات مختلف اجتماعی شامل گروه‌های زبانی، مذهبی، نژادی و قومی به رسمیت شناخته شده و طبق این اصول، تمام شهروندان اعم از زن و مرد از حمایت یکسان حقوق مدنی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی برخوردارند و این موضوع، سنگ بنای نظام جمهوری اسلامی در زمینه ارج نهادن به حقوق بشر است.

معاون سیاسی استاندار همچنین با اشاره به حوادث اخیر کشور گفت: دشمنان انقلاب با نهایت سوءاستفاده از این حوادث، عده ای را تحریک و اغتشاشات را خط‌دهی می‌کنند غافل از آنکه مردم ایران بسیار وفادار و هوشیار هستند و در دهه چهارم پیروزی انقلاب اسلامی همانند دهه اول در عرصه‌ها حضور پیدا کرده و نقشه های آنان را نقشی برآب می کنند.

وی افزود: انقلاب اسلامی ایران میراث گرانقدری از قرآن، سیره اولیای دین و شهدا است و وظیفه همه مسولین و مردم آنست که در جهت حفظ نظام گام بردارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه