English

پذیرش متن ٨ نمایش‌نامه از گیلان برای بازبینی در ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

با اعلام نتایج بازخوانی متون ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش‌های صحنه‌ای و خیابانی، متن هشت نمایش‌نامه از آثار هنرمندان گیلانی برای بازبینی اثر پذیرفته شد.

پذیرش متن ٨ نمایش‌نامه از گیلان برای بازبینی در ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، تعداد متون نمایشی ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در بخش صحنه‌ای ٣٩٠ اثر و در بخش خیابانی ١٧٨ اثر بود که هیئت‌داوران جشنواره متشکل از دکتر مهرداد رایانی مخصوص، دکتر شهرام کرمی، سیدحسین فدایی‌حسین در بخش صحنه‌ای و دکتر اردشیر صالح‌پور، سیروس همتی و سامان خلیلیان در بخش خیابانی پس از بررسی متون، ٦٨ اثر را در بخش صحنه‌ای و ٦١ اثر را در بخش خیابانی مورد پذیرش قرار دادند.

در بخش صحنه‌ایِ این جشنواره «از کوچه تا حرم» نوشته‌ی پرستو آزاد به کارگردانی هومن میرمعنوی و «حیاط خلوت» کاری از مجید کاظم‌زاده مژدهی از گیلان مورد پذیرش قرار گرفت.

در بخش خیابانی نیز «ایست» به نویسندگی لیلا نوری و کارگردانی صادق حسین پور، «و آر» اثری از امیر امینی، «یادگاری» نوشته‌ی محمدرضا جعفری به کارگردانی میلاد حسین‌زاده، «ما درد» کاری از امیر رجب پور (شرکت کننده از قزوین)، «زخم و خاطره» کاری از نگار نادری و «چشمان دردمند او» نوشته‌ی محسن پورنظری به کارگردانی سید‌رضا مولوی از گیلان پذیرفته شدند.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار توسط اداره‌کل امور هنری و گروه تلویزیونی شاهد بنیاد شهید و امور ایثارگران با هدف تبیین ارزش‌های والای انسانی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار می‌شود.

این جشنواره با موضوعات جلوه‌های ایثار و شهادت در دوران  انقلاب و دفاع مقدس؛ جلوه‌های ایثار و شهادت در زندگینامه شهدا، ایثارگران، شهدای مدافع حرم و شهدای مظلوم منا؛ جلوه های ایثار و از خود‌گذشتگی همسران معظم جانبازان، آزاده‌ها و خانواده‌های معظم شهدا در دوره معاصر؛ جلوه‌های ایثار و شهادت در مقاطع مختلف تاریخی به خصوص تاریخ معاصر انقلاب در دو بخش صحنه‌ای و خیابانی برگزار می‌شود.

ششمین جشنواره ملی تئاتر ایثار در آستانه گرامیداشت روز شهدا، هفته اول اسفندماه ٩٦ برگزار خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه