English

نشست شورای زکات استان قم برگزار شد

نشست شورای زکات استان قم با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) در سالن محراب این آستان مقدس برگزار شد.

نشست شورای زکات استان قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج ازقم،نشست شورای زکات استان قم  با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان در سالن محراب شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد.

در این نشست سید حسن رضوی رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان قم با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی ویژه مساجد امسال به‌صورت اوراق ابلاغ‌شده است، اظهار کرد: هرچند این اعتبارات بسیار قابل‌توجه نیست اما سال گذشته با توجه به اینکه اعتبارات به‌صورت نقدی ابلاغ شد درخواست‌های مختلفی از طرف مساجد داشتیم و توانستیم اقدامات مطلوبی را نیز دنبال کنیم.

وی اضافه کرد: امسال با توجه به اینکه این اعتبارات در قالب اوراق ابلاغ‌شده است امیدواریم بتوانیم با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان قم همکاری لازم را داشته باشیم تا این اداره‌کل با اختصاص پیمانکار مشخصی کار مساجد را در قالب یک پروژه جامع دنبال کنیم و بتوانیم به شیوه مطلوب از اوراق استفاده کنیم.

همچنین، اکبر رشیدی معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان قم نیز با تاکید بر اینکه برای توزیع اعتبارات عمرانی مساجد باید به روستاها به‌صورت ویژه توجه شود، مطرح کرد: در میان روستاها نیز باید به روستاهایی که در امر پرداخت زکات مشارکت بیشتری داشته‌اند توجه داشته باشیم.

در ادامه این نشست نیز حجت‌الاسلام والمسلمین علی عادل‌پور امام جمعه سابق قنوات بابیان اینکه اقشار مختلف مردم به‌ویژه مسؤولان باید نسبت به پرداخت زکات اهتمام ویژه داشته باشند، گفت: کمیته امداد باید یک شاخص در هر منطقه تعیین و برنامه‌های تبلیغاتی و تشویقی خود را بر عهده آن شاخص واگذار کند که ائمه جمعه می‌توانند شاخص‌های مطلوبی در این زمینه باشند،

وی ادامه داد: ائمه جمعه در بخش‌های مختلف با امور متفاوت مردم در ارتباط است به همین علت می‌توانند در رسیدگی به محرومین مشارکت لازم را داشته باشند؛ کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم می‌تواند طرح استفاده از انرژی خورشیدی را در دفاتر ائمه جمعه دنبال کند چراکه این اقدام سبب می‌شود که مردم نیز به سمت این اقدامات سوق داده شوند.

لازم به ذکر است، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) و اکبر میرشکار مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم نیز از دیگر سخنرانان این نشست بودند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی