English

رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در کرمانشاه:

گوسفند نژاد سنجابی، نژاد برتر ایران در تولید گوشت است

مرتضی رضایی گفت: در ایستگاه تحقیقات کشاورزی و علوم دامی طرح ملی اصلاح نژاد سنجابی از سال‌های قبل آغازشده و اصلاح نژاد با مساعدت سازمان جهاد کشاورزی استان به‌خوبی در حال انجام است.

گوسفند نژاد سنجابی، نژاد برتر ایران در تولید گوشت است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، رئیس موسسه تحقیقات علوم دامی کشور در بازدید از طرح ملی اصلاح گوسفند نژاد سنجابی که با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان رئیس مرکز تحقیقات، آموزش، ترویج و منابع طبیعی استان در ایستگاه تحقیقاتی مهرگان شهرستان کرمانشاه انجام شد؛ گفت: گوسفند نژاد سنجابی یکی از برترین نژادها در ایران است که دارای گوشت و شیر باکیفیتی بوده و بسیار موردتوجه کشورهای عربی قرارگرفته است.

وی با بیان این مطلب که در این طرح از گوسفندهایی که صفات برتر رادارند رکورد برداری انجام می‌گیرد، خاطرنشان ساخت: در این طرح گله‌داران پیشرو با کمک کارشناسان مشارکت داده می‌شوند و در سال بعد گله‌داران جدید به طرح ملحق خواهند شد.

وی هدف اصلی طرح را بالا بردن سرعت رشد نژاد، بالا بردن زنده ماندن بره و افزایش گوشت این نژاد برشمرد و گفت: این طرح هرسال اجرا می‌شود و با توانمندسازی دامداران قوچ‌های برتر شناسایی می‌شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه