English

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی عنوان کرد

ایجاد شعبه‌ای خاص برای ارائه خدمات به خبرنگاران آزاد

دیدار مدیرعامل خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی در محل آن اداره کل برگزار شد.

ایجاد شعبه‌ای خاص برای ارائه خدمات به خبرنگاران آزاد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، در ابتدای این دیدار مدیرعامل خانه مطبوعات استان خراسان رضوی با اشاره به دغدغه‌های بیمه‌ای جامعه مطبوعاتی استان اظهار داشت: خبرنگاران در حوزه بیمه تأمین اجتماعی و به‌ خصوص بهره‌مندی از قانون بازنشستگی سخت و زیان‌آور، جرایم تاخیر در پرداخت حق بیمه، مفاصا حساب با مشکلاتی مواجه‌اند که با تعاملات دوطرفه قابل‌حل خواهد بود.

علی خسروشاهی همچنین خواستار معرفی یکی از کارشناسان آن اداره کل به‌عنوان مشاور خانه مطبوعات، برگزاری کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی شد.

در ادامه این جلسه مدیرکل سازمان تأمین اجتماعی خراسان رضوی با بیان این‌که این اداره کل آمادگی ایجاد شعبه‌ای خاص برای ارائه خدمات به خبرنگاران آزاد را دارد، افزود: با توجه به این که بیمه از ضروریات زندگی است، می‌توانیم در رابطه با خبرنگارانی که هیچ بیمه‌ای ندارند را از طریق بیمه مشاغل آزاد، بیمه کنیم.

 سیدمحسن نظام خیرآبادی افزود: بیمه‌های سخت و زیان‌آور در حال حاضر هرروز 1.5 روز محاسبه می‌شود. اگر 20 سال فعالیت سخت و زیان‌آور به‌صورت متوالی باشد، بیمه‌گذار در هر سنی می‌تواند بازنشسته شود و اگر در این بین فاصله ایجادشده باشد، برای بازنشستگی، فرد باید حداقل 50 سال داشته باشد.

وی با بیان این‌که نص صریح قانون لیست بیمه است، افزود: رویه ما این است که تا حد امکان و در چارچوب قانون همکاری لازم را با خبرنگاران داشته باشیم.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی از بحث اطلاع‌رسانی استقبال نمود و گفت: ما آمادگی داریم کلاس‌ها و کارگاه‌های آموزشی در زمینه قوانین تأمین اجتماعی برای جامعه مطبوعاتی استان برگزار نماییم.

وی یادآور شد: تلفن گویای سراسری 1420 در حال حاضر پاسخگوی سوالات مراجعین است و عزیزان خبرنگار می‌توانند با مراجعه به سایت سازمان تأمین اجتماعی نیز از کلیه اخبار و قوانین مرتبط مطلع شوند و همچنین در سایت اپلیکیشنی قرار داده شده است که با دانلود آن می‌توانند کلیه قوانین موردنیاز تأمین اجتماعی را بر روی همراه خود داشته باشند.

مدیرکل تأمین اجتماعی خراسان رضوی پیرامون کارگاه‌های مشمول کمک دولت نیز خاطرنشان ساخت: این‌گونه کارگاه‌ها اگر در مهلت مقرر حق بیمه را واریز نکنند 20 درصد کمک دولتی مشمول آن‌ها نخواهد شد و اگر کارفرما در مهلت مقرر لیست را ارائه نکند 10 درصد جریمه ارائه لیست و در ازای هرماه تاخیر در پرداخت حق بیمه 2 درصد جریمه به اصل حق بیمه تعلق خواهد گرفت.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه