English

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس خبرداد:

اجرای طرح بزرگ نماد شهری در ساحل بندرعباس

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس از اجرای یک پروژه بزرگ در اراضی ضلع شرقی ساختمان استانداری قدیم، خبر داد و گفت: این بنا با کاربری گردشگری و رفاهی با ارتفاع 100 متر و عرصه 4000 متری به هدف توسعه گردشگری و ایجاد نماد برای شهر انجام می‌شود، که رقمی بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

اجرای طرح بزرگ نماد شهری در ساحل بندرعباس

به گزارش خبرگزارى موج، اصغر حسینی‌پور در نشست خبری اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین برنامه‌هایی که در این معاونت از حدود سه سال قبل در حال پیگیری بوده، کاهش بروکراسی اداری و سیستمی کردن صدور پروانه‌های ساختمانی است.

وی با اشاره به اینکه این روال تا پیش از این از طریق نرم‌افزار تحت ویندوز شهرداری انجام می‌شد، افزود: نرم‌افزار یکپارچه شهرسازی به صورت تحت وب طراحی و ساخته شده و هم اکنون مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد و بهره‌گیری از آن می‌تواند بسیاری از مشکلات این حوزه را برطرف کند، زیرا حدود 80 درصد پروسه امورات شهرسازی از طریق این نرم‌افزار جامع انجام می‌شود.

حسینی‌پور با تاکید بر اینکه یکی دیگر از مزایای این نرم‌افزار، دقت در محاسبات است، ادامه داد: در گذشته محاسبات به صورت دستی و طبق فرمول مشخص انجام می‌شد اما اکنون با ارایه داده‌های مورد نیاز به نرم‌افزار، سیستم به صورت خودکار تمامی محاسبات را انجام می‌دهد و این فرایند با امکان اشتباه بسیار کمتری صورت می‌گیرد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس با بیان اینکه با اقدامات صورت گرفته موجب سرعت‌بخشی در فرایند صدور پروانه ساختمانی و پایان‌کار شده است، ادامه داد: جلسات شورای فنی شهرداری در گذشته تنها در مرکز انجام می‌شد و این روند کار شهروندان را به کندی پیش‌ می‌برد، اما با تفویض اختیار صورت گرفته، این روال در هر منطقه به صورت جداگانه و طی جلسات هفتگی صورت می‌پذیرد و تنها پرونده‌هایی که در منطقه به نتیجه نرسد، در مرکز نسبت به آن تصمیم‌گیری می‌شود.

وی تاکید کرد: افق دید ما در حوزه شهرسازی این است که شهروندان بتوانند از منزل همه امورات مربوط به صدور پروانه ساختمانی یا پایان کار را انجام دهند و نتیجه مورد نظر را کسب و یا آن را پیگیری کنند.

حسینی‌پور در ادامه سخنانش به حوزه فعالیتی این معاونت در بخش طراحی و توسعه شهری اشاره کرد و در این زمینه گفت: پیاده‌راه حافظ یکی از پروژه‌هایی است که از سوی این معاونت دنبال شده و امیدواریم تا سال آینده به صورت کامل تکمیل شود، البته اجرای این پروژه تا همین بخش نیز به اذعان کسبه و اهالی بازار، تاثیر قابل توجهی در نظر و حتی استقبال شهروندان از بازار داشته است.

این مقام مسئول بیان کرد: طرح بسیار مطلوبی برای اجرا در بخش شرقی دریاچه معروف به گل‌کنی یا همان 22 بهمن واقع در منطقه سه شهرداری بندرعباس از سوی این معاونت پیشنهاد شده که با اجرایی شدن این طرح ضمن ساماندهی به وضع موجود این بخش، شهروندان نیز از نعمت یک پارک مناسب برخوردار می‌شوند.

معاون شهردار بندرعباس همچنین از ساماندهی بازار قدیم بندرعباس خبر داد و اضافه کرد: برای ساماندهی این بازار که معتقدیم باید به صورت سنتی و محلی حفظ شود، از اساتید مطرح معماری کشور مشاوره‌هایی صورت گرفته و نتیجه نظرات کارشناسی به ترمیم ظاهر و راه‌روها توسط شهرداری و مقام‌سازی داخلی از سوی کسبه و مالکین منتهی می‌شود.

حسینی‌پور با اظهار اینکه کار مقام‌سازی راه‌روها از سوی شهرداری انجام شده و بزودی نیز ظاهر بازار با طرح مشخص انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: در کنار این بازار، یک سری خدمات مانند سرویس بهداشتی، درمانگاه، غذاخوری مناسب و غیره که اکنون خلاء آن احساس می‌شود، در نظر گرفته شده که بخش زیادی از مشکل شهروندان و کسبه را مرتفع می‌کند.

وی گفت: برای اجرا و تکمیل این پروژه نیازمند همکاری کسبه هستیم و قطعا اتمام آن می‌تواند کمک زیادی به شهر داشته باشد.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری بندرعباس تصریح کرد: حوضچه پشت استانداری هرمزگان نیز به دستور استاندار به شهرداری واگذار شده و طراحی لازم جهت بهسازی و ساماندهی مورد نیاز این بخش که اکنون استفاده خاصی از آن نمی‌شود، در حال انجام است.

حسینی‌پور توضیح داد: با استقرار اسکله‌های کوچک تفریحی در این حوضچه و همچنین ساماندهی و فراهم کردن شرایط تمرین تیم‌های قایقرانی و برخی اقدامات دیگر که پیش‌بینی شده، این حوضچه مورد استفاده شهروندان قرار می‌گیرد.

وی از اجرای یک پروژه بزرگ در اراضی ضلع شرقی ساختمان استانداری قدیم توسط شهرداری خبر داد و بیان کرد: این بنا با کاربری گردشگری و رفاهی با ارتفاع 100 متر و عرصه 4000 متری به هدف توسعه گردشگری و ایجاد نماد برای شهر بندرعباس انجام می‌شود.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه استاندار مساعدت لازم جهت انجام این پروژه را انجام داده است، افزود: با طراحی صورت گرفته، المان‌های سنتی جنوب کشور در این پروژه اجرا می‌شود که رقمی بالغ بر 300 میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش‌بینی شده است.

حسینی‌پور همچنین از برنامه حوزه شهرسازی شهرداری برای ساخت کوهستان پارک در ضلع شمالی بلوار شهید رجایی خبر داد و اظهار کرد: درخواست اختصاص زمینی به مساحت شش هکتار از سوی شهرداری به اداره کل راه و شهرسازی استان که این اراضی را در اختیار دارد، ارایه شده و منتظر تخصیص زمین برای احداث این کوهستان پارک هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه