English

رئیس نهضت سواد آموزی بیجار اعلام کرد

رشد ۶۵ درصدی باسوادی در بیجار نسبت به قبل از انقلاب

الماسی به افزایش 65 درصدی باسوادی در بیجار نسبت به قبل از انقلاب اشاره کرد و گفت: قبل از انقلاب در بیجار 29 درصد باسواد و 71 درصد بی سواد داشتیم که خوشبختانه هم اکنون در بیجار میزان باسوادی 94 درصد و بی سوادی حدود 6 درصد است.

رشد 65 درصدی باسوادی در بیجار نسبت به قبل از انقلاب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج از بیجار، علی اوسط الماسی در نشست خبری با اهالی رسانه که به مناسبت هفته نهضت سواد آموزی برگزار شد، ضمن تبریک این روز و تشکر از زحمات خبرنگاران که همیشه یاریگر نهضت بوده اند، اظهار داشت: نهضت سواد آموزی که در هفتم دی ماه 1358 و به فرمان امام راحل تشکیل شد، میراث گران بها و ارزشمند ایشان است که آثار و برکات زیادی در جامعه به ارمغان آورده است.

وی با اشاره به کاهش بی سوادی در جامعه به عنوان یکی از دستاوردهای نهضت سواد آموزی اشاره کرد و افزود:تبلیغ و ترویج و نشر و گسترش فرهنگ اسلامی و دینی و مکتب ائمه اطهار، آگاهی دادن به قشر آسیب پذیر جامعه، کاهش فاصله باسوادی و بی سوادی بین زنان و مردان ، برگزاری مسابقات علمی- فرهنگی- آموزشی و... از دیگر اقدامات نهضت سواد آموزی است.

رئیس نهضت سواد آموزی بیجار با بیان اینکه هم اکنون حدود 3200 نفر بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال در شهرستان بیجار داریم ، تصریح کرد: 110 آموزش دهنده با نهضت سواد آموزی همکاری دارند و از سهمیه ای که برای بیجار قرار داده شده است، تاکنون 85 درصد آن محقق شده و مابقی نیز تا پایان سال انجام خواهد شد.

الماسی از آمار 189 نفری مردان و 260 نفری زنان بی سواد در شهر بیجار خبر داد و تصریح کرد: تمام تلاش کارکنان نهضت در این است که یتوانند افراد باسواد را به سمت نهضت سواد آموزی و باسواد شدن جذب کنند و حتی مبالغی هم به عنوان تشویق در نظر گرفته شده است اما متاسفانه در این راه مشکلات زیادی وجود دارد و تعدادی از مردم خواهان باسواد شدن نیستند.

وی افزود : با وجود تمام مشکلات خوشحالیم که اعلام کنیم تا کنون 12 نفر از طریق نهضت تونسته اند یه مدارج بالاتر از لیسانس هم دست پسدا کنند و این ما را بر ادامه کار مصمم تر می کند.

رئیس نهضت سواد آموزی بیجار درپایان ضمن درخواست کمک از تمام مردم و مسئولین و تمام باسوادان جامعه برای کمک به نهضت و راهنمایی و هدایت افراد بی سواد در گروه سنی 10 تا 49 سال، به سمت باسواد شدن، گفت: همه ما باید سعی کنیم تا ترویج و کمک به باسوادی مردم که عمل خیری است و پیامبر هم بارها به آموختن علم تاکید داشته اند، در جامعه زنده نگه داشته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه