English

پرداخت زکات توسط گیلانیان از مرز ۱۵ میلیارد تومان گذشت

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان فعالیت‌های این حوزه در 9 ماهه سال جاری را تشریح کرد.

پرداخت زکات توسط گیلانیان از مرز 15 میلیارد تومان گذشت

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمدرضا جواد زاده معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه برای ترویج و اشاعه فرهنگ پرداخت زکات تلاش همگانی نیاز است، گفت: با توجه به اینکه دبیرخانه شورای زکات در کمیته امداد مستقر است زکات جمع‌آوری‌ شده از سوی مردم نیکوکار از طریق این نهاد به دست نیازمندان واقعی می‌رسد.

وی با بیان اینکه مردم نوع‌دوست و نیکوکار گیلان در 9 ماهه سال جاری 15 میلیارد و 102 میلیون تومان زکات پرداخت کرده‌اند، افزود: این میزان زکات به‌صورت نقدی و غیر نقدی برای کمک به نیازمندان پرداخت‌شده است.

جواد زاده همچنین از جمع‌آوری هشت میلیارد و 631 میلیون تومان صدقه در گیلان خبر داد و گفت: این میزان صدقه در 9 ماهه سال جاری از طریق حدود 400 هزار صندوق صدقه نصب و توزیع‌شده در سطح استان جمع‌آوری‌شده است.

وی افزود: زکات جمع‌آوری‌شده در سرفصل‌های کمک‌ معیشت، تهیه جهیزیه، آزادی زندانیان، ساخت و بازسازی مسکن، کمک‌هزینه تحصیلی و کمک درمانی برای نیازمندان هزینه می‌شود.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد گیلان بابیان اینکه هم‌اکنون 18 مرکز نیکوکاری در استان فعال است، گفت: گیلانیان چهار میلیارد و 680 میلیون و 375 هزار تومان به‌صورت نقدی و غیر نقدی به این مراکز در سطح استان کمک کرده‌اند.

جوادزاده همچنین با اشاره به روش‌های تسهیل در پرداخت کمک‌های مردمی با استفاده از فناوری جدید، افزود: مردم نیکوکار استان از طریق شماره‌گیری کد # ۰۱۳* ۸۸۷۷ * که برای تمامی مشترکان اپراتور همراه اول و ایرانسل فعال است می‌توانند کمک‌های خود را برای حل مشکلات نیازمندان اهدا کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه