English

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان:

سال ۹۵ تعداد ۱۷ هزار نفر در استان باسواد شده اند

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در آیین بزرگداشت هفته سواد آموزی استان گفت: در سال ۹۵ تعداد ۱۷ هزار نفر از بی سوادان استان با سوادان شده اند.

سال ۹۵ تعداد ۱۷ هزار نفر در استان باسواد شده اند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، رمضان یوسفی صبح امروز در آیین گرامیداشت هفته سواد آموزی که در سالن آمفی تاتر باشگاه فرهنگیان سنندج برگزار شد با تبریک هفتم دیماه سالروز تشکیل نهضت سواد آموزی به فرمان امام راحل گفت: حضرت امام خمینی با زمان شناسی بعد از انقلاب با صدور فرمان تاریخی اقدام به تشکیل نهضت سواد آموزی کرد.

وی با بیان اینکه قبل از انقلاب کمتر از ۵۰ درصد مردم ایران با سواد بودند، اظهار داشت: با تشکیل نهضت سواد آموزی امام راحل احاد مردم را برای ریشه کنی بی سوادی بسیج کرد و در طول ۴ دهه گذشته اقدامات خوبی در راستای سواد آموزی صورت گرفته است.

معاون سواد آموزی آموزش و پرورش کردستان در بخش دیگری از سخنان خود گزارشی از اقدامات و فعالیت های سواد آموزی استان ارایه کرد و با بیان اینکه  بر اساس سرشماری سال  ۵۵ مردم استان کردستان کمتر از ۳۰ درصد با سواد بودند، گفت: در سایه تلاش های صورت گرفته و بر اساس سرشماری سال ۹۵ بیش از  ۸۱/۵ درصد مردم استان باسواد هستند.

وی با بیان اینکه رشد شاخص سواد استان در سال ۹۰ تنها ۲ درصد بوده است، گفت: رشد شاخص خالص سواد از سال ۹۰ تا ۹۵ در استان ۳/۵ درصد بود و کردستان دومین استان کشور در رشد شاخص سواد است.

وی با تقدیر از اهتمام شورای پشتیبانی سواد آموزی استان، حمایت های مدیر کل آموزش و پرورش استان  مدیران آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق تابعه استان و کلیه دست اندرکاران گفت  :  در سرشماری سال ۹۰ تعداد ۱۱۸ هزار نفر مردم استان در رده سنی ۱۰ تا ۴۹ سال بی سواد بودند که در سال ۹۵ این مقدار به ۸۰ هزار کاهش پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه هنوز به نقطه مطلوب نرسیده ایم ریشه کنی بی سوادی را نیازمند عزم همگانی دانست و گفت در شأن استان نیست که بی سواد داشته باشیم.

وی در ادامه گزارشی از وضعیت با سوادی مردم استان به تفکیک شهرستان ها ارایه کرد گفت : بر اساس سرشماری سال ۹۵  دو سوم بی سوادان استان  بانوان هستند  و با توجه به توصیه اسلام و ضرورت توانمند سازی ماداران ضرورت دارد سواد آموزی خانم مورد توجه قرار گیرد.

وی در ادامه از زحمات آموزش دهندگان و کلیه دست اندرکاران سواد آموزی استان تشکر کرد و  گفت: در سال جاری نیز تاکنون ۱۶ هزار بی سواد در کلاس های سواد آموزی ثبت نام و در حال آموزش هستند.

وی یکی از اقدامات حوزه سواد آموزی را تلفیق سواد با مهارت عنوان کرد و از آموزش مهارتهای اساسی زندگی، حقوق شهروندی، آموزش icdl به سواد آموزان خبر داد و گفت: در حال حاضر آموزش ها با فناوری های نوین همراه شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه