English

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گیلان خبر داد

۲۲ سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای برون شهری استان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیان کرد: در حال حاضر محورهای برون شهری استان مجهز به 22 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور می باشد و 37 سامانه تردد شمار نیز در 74 محور رفت و برگشت استان فعال است.

 22 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای برون شهری استان

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، محمد نازک کار با بیان اینکه 16 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار سطح استان تحت مدیریت 16 اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای در شهرستان ها هستند، عنوان کرد: امسال 41 اکیپ مجهز شامل 274 دستگاه ماشین آلات سبک، نیمه سنگین و سنگین به همراه 482 نفر راهدار و اپراتور دستگاه ها به راهدارخانه ها اعزام شدند.

نازک  کار، نقاط صعب العبور و گردنه های گیلان را بالغ بر 358 کیلومتر دانست و گفت: محوریت عملکردی 25 راهدارخانه ثابت و سیار استان در گسترده همین 358 کیلومتر است. سایر اکیپ ها در ادارات راهداری شهرستان ها با پرسنل مجرب و آماده به کار به صورت شبانه روزی مستقر هستند.

وی با اشاره به وضعیت ناوگان حمل و نقل عمومی استان، متذکر شد: 7 هزار و 935 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومی شامل 2 هزار و 534 دستگاه در بخش مسافر و 5 هزار و 401 دستگاه در بخش کالا مشغول انجام وظیفه هستند.

نازک کار افزود: ناوگان حمل و نقل عمومی در بخش مسافر شامل 188 دستگاه اتوبوس، 763 دستگاه مینی بوس و یک هزار و 583 دستگاه سواری است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، مینی بوس را یکی از موثرترین و فعال ترین ماشین آلات ناوگان حمل و نقل عمومی مسافر در سطح استان به لحاظ شرایط فرهنگی و اقلیمی و پراکندگی سکونتگاه های روستایی دانست و افزود: مینی بوس بالاترین میانگین عمر ناوگان عمومی حمل و نقل مسافر را به خود اختصاص می دهد که به لحاظ محدودیت های اقتصادی حاکم بر کشور، نمود بیشتری دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان، میانگین عمر ناوگان حمل و نقل کالا در گیلان را 19.08 سال دانست و گفت: میانگین عمر ناوگان حمل و نقل مسافر در بخش اتوبوس 8.8 سال، در بخش مینی بوس 28.6 سال و در بخش سواری 8.8 سال است که در بخش اتوبوس و سواری پایین تر از میانگین کشوری هستیم.

وی با اشاره به فعالیت سامانه های ثبت تخلفات عبور و مرور در محورهای آزاد راه قزوین – رشت، جاده قدیم رشت – لوشان، محور رشت – فومن و محور فومن – سراوان، متذکر شد: طی هشت ماهه سال جاری، 44 هزار و 237 مورد تخلف سرعت توسط سامانه های ثبت تخلف سرعت مستقر در محورهای مواصلاتی استان به ثبت رسبده است. میزان تلخف ثبت شده در سال 95 نیز بیش از 70 هزار و 170 مورد بود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای گیلان بیان کرد: در حال حاضر محورهای برون شهری استان مجهز به 22 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور می باشد و 37 سامانه تردد شمار نیز در 74 محور رفت و برگشت استان فعال است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه