English

مدیرعامل شرکت بهره برداری شبکه های آبیاری شمال خوزستان:

اسکان و یا ساخت و ساز در حریم کانال ها و زهکش ها غیرمجاز است

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان گفت: در حریم هر کانال و زهکشی محدوده ای است که هرگونه اسکان، ساخت و ساز و حتی کشت محصولات کشاورزی در این حریم قانونی ممنوع است.

اسکان و یا ساخت و ساز در حریم کانال ها و زهکش ها غیرمجاز است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، محمد اسلامی اظهار کرد: وقتی در حریم کانال ها و زهکش ها اسکان و یا ساخت و ساز صورت می گیرد هر مقدار که هزینه در واقع اتلاف سرمایه است، چرا که پس از شناسایی توسط گشت حریم بانی شرکت و گزارش تخلف، اقدامات قضایی، انجام شده و با حکم مرجع قضایی، بنای غیر مجاز تخریب می گردد.

وی افزود: متاسفانه عدم آگاهی بسیاری از مردم باعث می شود بنا و دخل و تصرف غیر قانونی صورت گیرد اما باید گفت دفتر فنی شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان بهترین مرجع برای تعیین محدوده حریم هر کانال یا زهکش آبیاری است.

اسلامی عنوان کرد: افراد قبل از هرگونه ایجاد بنا و یا خرید و فروش اراضی کشاورزی و باغات باید از کارشناسان دفتر فنی استعلام کنند.

مدیرعامل شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری شمال خوزستان تصریح کرد: بخش زیادی از حوادث سقوط در کانال های آبیاری که بعضاً با خطرات جانی همراه بوده است، ناشی از عدم رعایت قانون و ساخت و ساز و یا حتی تردد غیرمجاز در در حریم شبکه های آبیاری است.

اسلامی به کشاورزان توصیه کرد: کشاورزان به هنگام اجاره زمین و قبل از کشت محصول، حتماً از محدوده قانونی زمین مورد نظر مطمئن شوند و حریم قانونی کانال یا زهکش مجاور زمین را از دفتر فنی شرکت بهره برداری شمال خوزستان استعلام کنند تا تخلف کشت غیرمجاز و جریمه های قانونی آن گریبانگیر آنها نشود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه