English

مدیر مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان:

مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی می‌شود

مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان گفت: مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان در مشهد راه‌اندازی می‌شود.

مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج ازمشهد،حجت‌الاسلام سیدمجید طاهری در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان با هدف حضور فعال طلاب حوزه علمیه خراسان در حوزه تولیدات هنری و رسانه‌ای و مقابله با تهاجم رسانه‌ای به فرهنگ دینی راه‌اندازی می‌شود.

وی افزود: از مهمترین اهداف راه‌اندازی این مرکز رسانه‌ای می‌توان به حضور فعال طلاب حوزه علمیه در حوزه تولیدات هنری و رسانه‌ای، هدایت جریان‌های هنری و رسانه‌ای، مقابله با تهاجم رسانه‌ای به فرهنگ دینی، ایجاد مرجعیت علمی در عرصه محتوای تولیدات هنری و رسانه‌ای و ایجاد بستر مناسب برای جذب نیروهای فعال در عرصه رسانه اشاره کرد.

مدیر مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه یکی از ضروری‌ترین رسالت‌های حوزه علمیه خراسان در عصر رسانه، تحول در همه عرصه‌ها به‌ویژه در نظام تبلیغی سنتی و رسانه‌ای بوده‌ است، خاطرنشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد در زمینه تولید آثار دینی، معرفی و زمینه‌سازی جهت ورود به فضای شبکه‌های تلویزیونی، نقد و بررسی آثار تولیدی رسانه‌های مختلف، تعامل با فیلم‌سازان و عوامل سینما و تلویزیون، معرفی کارشناس رسانه‌ای حوزوی جهت مشاوره دینی، حمایت از طلاب هنرمند در عرصه رسانه و تولید پژوهش با محوریت دین رسانه‌ای و رسانه دینی از رویکردهای مهم آموزشی این مرکز بوده است.

طاهری تصریح کرد: توجه به تربیت حوزویان آشنا به زبان رسانه در عرصه‌های مختلف یکی از مهمترین وظایف حوزه‌های علمیه سراسر کشور در عصر کنونی است و حوزه علمیه خراسان در این زمینه گام‌هایی ثمربخش برداشته است.

وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه‌ باید زمینه‌های آموزشی، پژوهشی و تولیدی مورد نیاز طلاب مستعد و علاقمند فراهم کنند، تاکید کرد: این حمایت‌ها موجب می‌شود که طلاب ضمن آشنایی با شیوه‌های نوین تبلیغی بتوانند در جلسات و محافل دینی و تبلیغی خود معارف بلند دینی را به عموم مردم ارائه کنند.

مدیر مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان بیان کرد: حوزه علمیه نباید از تحولات جهانی کنار بماند و کسانی که تدبیر امور حوزه نقش دارند، باید ترتیب و شرایطی را اتخاذ کنند که طلاب به راحتی در جریان مسائل مهم روز در حوزه‌های مختلف قرار بگیرند.

طاهری با تاکید بر اینکه حوزه علمیه در مسیر پیشرفت باید از ابزارها و روش‌های متداول در محیط‌های علمی استفاده کرده و خود را از امکاناتی که بشر را در راه کسب علم موفق‌تر می‌سازد محروم نسازد، گفت: حوزه علمیه در این موقعیت برای تحول در نظام تبلیغی و هماهنگی با حرکت شتابان رسانه‌های نوین، چاره‌ای جز رویکرد ایجابی و تولیدی در عرصه‌های پژوهش، آموزش و عملیات تبلیغ رسانه‌ای ندارد که خلاء آن در همه زمینه‌ها مشهود است.

وی افزود: مرکز مدیریت حوزه علمیه خراسان به منظور جذب فضلا و آموزش آنان در سطح تخصصی و مورد نیاز رسانه ملی و فرا ملی به منظور تولید برنامه و محتوای منطبق با موازین اسلام و تاثیرگذار در جامعه اسلامی نسبت به راه‌اندازی این مرکز گسترش رسانه دینی اقدام کرده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه