English

یک مقام استانداری خراسان رضوی خبر داد

استقبال تاتارستان از سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های پتروشیمی و خودرو با ایران

سرپرست حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: وزیر صنعت و تجارت تاتارستان خواستار سرمایه گذاری مشترک در حوزه های دارو، پتروشیمی و خودرو در ایران و استان شد.

استقبال تاتارستان از سرمایه‌گذاری مشترک در حوزه‌های پتروشیمی و خودرو با ایران

به گزارش خبرگزاری موج خراسان رضوی، علی رسولیان در ادامه سفر هیات اقتصادی استان به تاتارستان و برگزاری نخستین نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران توسط استان در قازان مرکز این جمهوری مسلمان نشین روسیه با کریم اف وزیر صنعت و تجارت تاتارستان دیدار کرد و طی آن نمایندگان شرکت های زنجیره ای روسیه و تاتارستان و نیز تجار خراسان رضوی حضور داشتند.

وی افزود: در این جلسه چند موضوع از جمله توسعه همکاری ها در حوزه فناوری اطلاعات و IT مورد تاکید قرار گرفت و خرید گوگرد مازاد شرکت های پتروشیمی تاتارستان و صادرات مجدد آن از استان هم از جمله مواردی بود که استان آمادگی خود را اعلام کرد.

مدیر کل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و بین الملل استانداری خراسان رضوی ادامه داد: همچنین کمک و همکاری  فروشگاه های زنجیره ای تاتارستان نسبت به تکمیل زنجیره تولید تا صادرات و مصرف با خراسان رضوی از دیگر مباحث مطرح شده بود که مقرر گردید امروز نمایندگان استان جلسه ای با مدیران این فروشگاه های زنجیره ای داشته باشند.

رسولیان بحث سرمایه گذاری در حوزه استیل و پالایشگاه، دارو و انرژی های خورشیدی و جدید نیز مورد بررسی قرار گرفت و آنان از این امر به شدت استقبال و اعلام آمادگی کردند که که امیدواریم در حوزه دارو توافقات خوبی صورت گیرد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت: بر این اساس مقرر شد در سفروزیر صنایع و تجارت تاتارستان  به مشهد این موضوعات جدی با مدیران واحدهای مربوطه  پیگیری شود.

وی همچنین گفت: همچنین با توجه به تعهدی که استان در زمینه برگزاری نمایشگاه تولیدات تاتارستان در مشهد داده است قرار شد لیست نمایشگاه های تخصصی مشهد و زمان مناسب برگزاری نمایشگاه تاتارستان از سوی استان به آنها اعلام شود و امید است شرکت های توانمندی در این قالب در مشهد حضور یافته و  زمینه سرمایه گذاری های مشترک بیشتری بین دو طرف فراهم شود.

رسولیان افزود: مباحث مربوط به ضرورت حل مشکل حمل و نقل و کاهش تعرفه ها و حل مشکل استاندارد کالاها هم از جمله موضوعات مطرح شده از سوی استان بود که در این راستا وزیر صنایع تاتارستان اعلام کرد در دو حوزه دارو و پتروشیمی و قطعات خودر آمادگی مشارکت با جمهوری اسلامی ایران و خراسان رضوی را دارد.

سرپرست حوزه امور اقتصادی و سرمایه گذاری معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری خراسان رضوی گفت : در این راستا همچنین مقرر شد طرف تاتاری  اطلاعات مورد نیاز استانداردها و بسته بندی های مورد نظر خود را به ما اعلام کنند و ما به تجار و واحدهای فعال در حوزه صادرات و کار با این جمهوری ارائه کنیم که در این رابطه برنامه اجرایی مشخصی هم برای ادامه همکاری ها ارائه نموده ایم تا  این موضوعات پیگیری و بررسی می شود.

رسولیان اظهار کرد: در ادامه این سفر  از نمایشگاه اختصاصی جمهوری اسلامی ایران در قازان مرکز تاتارستان هم بازدید شد که تا کنون بسیاری از شرکت های ما در حوزه لاستیک سازی، پتروشیمی و پالایشگاهی و محصولات غذایی  و کشاورزی مذاکراتی با طرف مقابل داشته و توافقاتی هم انجام گرفته است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه