English

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی:

با افزایش قیمت‌ها وعده تک‌رقمی شدن تورم دولت در سال ۹۷ محقق نمی‌شود

عبدالرضا مصری گفت: قطعاً افزایش قیمت‌ها اثر تورمی دارد و با این اتفاق، سیاستی که دولت برای تک‌رقمی شدن نرخ تورم در سال ۹۷ پیش‌بینی کرده بود نه‌تنها محقق نمی‌شود بلکه نرخ تورم به‌طور حتم ۲ رقمی می‌گردد.

با افزایش قیمت‌ها وعده تک‌رقمی شدن تورم دولت در سال 97 محقق نمی‌شود

عبدالرضا مصری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه بابیان این مطلب که نمایندگان مجلس باید بر اساس میزان ضعفی که در استان است درخواست‌های خود را عنوان کنند، ابراز داشت: مجمع نمایندگان استان در این راستا قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری با استفاده از صندوق توسعه ملی بر اساس شاخص‌هایی که بیشتر به نفع استان باشد درخواست داد.

به گفته این نماینده مجلس دولت بزرگی داریم اما متأسفانه همه مسئولین نظرشان به‌سوی بودجه معطوف شده و ۷ ماه از سال را به این مشغولیم و عملاً از مردم حواسمان پرت شده است این در حالی است که بودجه سهمی در اقتصاد ندارد.

مصری همچنین اظهار داشت: بودجه سال ۹۷ نسبت به سال ۹۶ چند ویژگی دارد که می‌تواند هم یک فرصت باشد و هم یک تهدید، اگر مسائل اجتماعی آن مطالعه نشود بدون شک موجب دلخوری مردم از بودجه خواهد شد و اگر بامطالعه انجام شود ممکن است ایجاد فرصت کند.

وی خاطرنشان ساخت: در این راستا ۲ آیتم اساسی داریم یکی یارانه‌هاست و دیگری حامل‌های انرژی است که معمولاً مواقعی که در کشور ما این حامل‌های انرژی افزایش می‌یابد موجی برافزایش قیمت سایر خدمات و محصولات ایجاد می‌کند که در نقاط مختلف متغیر است و ممکن است بر یک کالا ۱۰ درصد و بر یک خدمات ۴۰ درصد تأثیر بگذارد.

دولت پروژه‌های نیمه‌تمام استان‌ها را به بخش خصوصی واگذار می‌کند

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی ابراز داشت: کار مثبتی که در بودجه است واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی است که دولت کتابی در این خصوص چاپ کرده که لیست حدود ۶۵ هزار پروژه را در آن تعریف کرده که در سال ۹۷ به بخش خصوصی واگذار کند.

وی بیان کرد: اگر بخش خصوصی استقبال کند و این پروژه‌ها واگذار شوند نکته مثبتی در بودجه است چراکه حداقل ۴۰۰ هزار میلیارد تومان فقط برای آن پروژه‌ها نیاز داریم.

به گفته مصری این پروژه‌ها اگر به‌صورت رایگان به بخش خصوصی واگذار شوند سود و خیرش بیشتر از این است که ۱۵ سال دیگر بمانند و آنچه هم که الآن هست از بین برود.

وی در ادامه اشاره‌ای به زلزله اخیر استان کرمانشاه داشت و افزود: پس از زلزله ورزقان طبق قانون، مصوب شده بود که دولت ۱۰۰ هزار کانکس برای مواقع اضطراری تهیه کند اما متأسفانه باگذشت ۴ سال حتی یک کانکس هم ساخته نشده است.

مصری یادآور شد: با اعتراض مبنی بر اینکه مبلغ ۲۵ میلیون برای روستا و ۳۵ میلیون برای شهر فقط دیوار حیاط خانه‌های روستایی را نخواهد ساخت توانستیم این مبلغ را به ۴۰ میلیون برای روستا و ۵۰ میلیون برای شهر افزایش دهیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه