English

برگزاری کارگروه مخاطرات زلزله استان اصفهان با موضوعیت بررسی زلزله اخیر در کرمانشاه

کارگروه مخاطرات زلزله، لغزش لایه های زمین، ابنیه، ساختمان وشهرسازی با حضور مدیر کل راه وشهرسازی استان و مدیرکل مدیریت بحران استانداری و دیگر اعضاء در محل راه وشهرسازی برگزار شد.

برگزاری کارگروه مخاطرات زلزله استان اصفهان با موضوعیت بررسی زلزله اخیر در کرمانشاه

به گزارش خبرگزاری موج از اصفهان، این کارگروه با موضوعیت بررسی وقوع زلزله اخیر در غرب کشور و شناسایی نقاط ضعف و آسیب پذیر در سازه های تخریب شده و اخذ تدابیر لازم جهت جلوگیری از آسیب های آتی به ریاست حجت اله غلامی مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان برگزار گردید.

با توجه به عدم امکان پیش بینی زلزله، راهکارهای پیشنهادی از جمله مقاوم سازی سازه ها وساختمانهای موجود، نظارت بر آیین نامه های ساخت وساز و استفاده از تکنولوژی های جدید، توسعه ایستگاههای لرزه نگاری، آموزش عمومی و اجرای مانور زلزله و ترسیم طرح های کمک رسانی ارائه گردید.

مدیرکل راه وشهرسازی استان اصفهان در این نشست گفت: در خصوص ایمنی ساختمانهای بلندمرتبه، این کار در شهر اصفهان با محوریت شهرداری و در شهرستانها با محوریت فرمانداری ها در حال انجام است.

غلامی با تاکید بر دقت در اجرای قوانین بر اساس آیین نامه ها اظهارداشت: لازم است برای پایداری و ایستایی ساختمانهای دولتی ، مدارس، بیمارستانها و ساختمانهای عمومی کار ویژه ای در استان انجام پذیرد تا در آینده با بحران مواجه نشویم .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان نیز با متذکر شدن وظایف این کارگروه در استان اصفهان اظهار داشت: این کارگروه باید هردوماه یکبار در استان تشکیل و مسایل و سیاست گذاری ها را بررسی نماید.

منصور شیشه فروش با توجه به وجود 9 دستگاه لرزه نگار در استان، قول نصب 5 دستگاه لرزه نگار دیگر را در این جلسه مطرح نمود که با وجود این 14 دستگاه امکان ثبت وقوع این حوادث بیشتر خواهد شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه