English

در آخرین روز از هفته پژوهش:

فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر استان لرستان تجلیل شدند

در آخرین روز از هفته پژوهش، در مراسمی از 5 فرهنگی پژوهشگر، 8 دانش‌آموز پژوهشگر و 14 معلم پژهنده برتر استان لرستان تجلیل شد.

فرهنگیان و دانش‌آموزان پژوهشگر برتر استان لرستان تجلیل شدند

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی آموزش و پرورش لرستان در این مراسم، دانایی را مهم‌ترین مولفه در توسعه و پیشرفت جوامع برشمرد و گفت: اگر این دانایی در بستر زمان تبدیل به توانایی شود، قطعاً جامعه در مسیر توسعه پایدار قرار خواهد گرفت.

علی عبدی‌پور در ادامه افزود: بیشترین سهم را معرفی شدگان هفته پژوهش استان ، آموزش و پرورش بر عهده دارد و این نشان از ظرفیت و توانمندی منابع انسانی است که در مجموعه آموزش و پرورش قرار دارد . وی در ادامه بر این نکته تاکید که دانایی و دانش تنها زمانی می تواند کشور را در مسیر توسعه پایدار قرار دهد که توانایی ایجاد کندو در مرحله ذهن گرایی باقی نماند .

عبدی پور در ادامه هدف از راه اندازی و تاسیس پژوهشکده تعلیم و تربیت را کمک به آموزش و پرورش برای رفع مشکلات ، موانع و چالش های پیش رو عنوان کرد و ادامه داد : باید این مرکز با پژوهش هایی کاربردی تصویری درست را به متولیان تعلیم و تربیت از نحوه حرکت آنان در ریل اصلی آموزش و پرورش نشان دهد و از حرکت های انحرافی و خطا باز دارد.

وی به تفویض اختیار بسیاری از برنامه های پژوهشی به مناطق و شهرستانها اشاره کردو گفت : با توجه به توانمندی و استعدادی که در مناطق و شهرستانها وجود دارد می توان دبیرخانه برخی از برنامه ها را به مناطق و شهرستانها انتقال داد . عبدی پور به برخی از پژوهش های جهانی مانند تیمزو پلز اشاره کردو ادامه داد : باید تلاش کنیم تا جایگاه کشور را در این پژوهش ها ارتقادهیم .

وی تصریح کرد: در پژوهش‌های صورت گرفته در قفسه کتابخانه ها جای بگیرد و از آن استفاده کاربردی نشود ، یک آسیب جدی است و باید برای کاربست این تحقیقات هم چاره اندیشی کرد .

رئیس پژوهشکده تعلیم و تربیت لرستان هم به اجرای طرح معلم پژوهنده یا اقدام پژوهی؛ اولویت های پژوهشی و معلمان و دانش آموزان پژوهشگر اشاره کردو گفت :در قسمت معلمان پژوهشگر استان 5فرهنگی پژوهشگر به نام های حسن جعفری،  سهراب مرادی زاده، حجت اله بیرانوند، سمیه یوسفوند و علی قبادی کیا برگزیده شده‌اند.

حسن اسماعیل‌زاده، تعداد دانش آموزان پژوهشگر برتر استان را 8نفر اعلام کرد و افزود: سینا امیری، محمد ساکی، هدیه میرزایی، الهه زهتاب، سارا سیدی، عرفان میر؛ مبینا گودرزی و امیر رضا صداقتیان هشت دانش آموز پژوهشگری هستند که در این مراسم از آنها تجلیل به عمل خواهد آمد . وی در پایان سخنان خود تعداد معلمان پژوهنده برتر را 14نفر عنوان کردو ادامه داد : معصومه سلیمانی، بهزاد کریوند، نیره منتظری، سید امیر قدمی، سارا فرجی، بهاره وزیری گودرزی، فاطمه دولتی، احمد کوهزادی، آذر گراوند، احمد رضا رضایی مهر، منصوره ابوالفتحی، افسانه مورونی، فاطمه خورشید وند و مرضیه سلیمان¬پور افرینه هم 14معلم پژوهنده استان هسند که در زمینه اقدام پژوهی فعالیت کرده اند

گفتنی است که در این مراسم با حضور معاونین آموزش متوسطه ، پزوهش و توسعه مدیریت و پشتیبانی از پژوهشگران برتر استان با اهدای لوح تقدیرو جوایزی تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه