English

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

آیت‌الله حائری شیرازی، شخصیتی اثرگذار در فارس و سپاه فجر بودند

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس گفت: آیت‌الله حائری شیرازی، شخصیتی اثرگذار در جامعه و استان و نیز در سپاه فجر داشتند.

آیت‌الله حائری شیرازی، شخصیتی اثرگذار در فارس و سپاه فجر بودند

حجت الاسلام محمد حاجی‌زاده در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز گفت: احادیث زیادی در ارتباط با جایگاه عالم و عظمت و بزرگی علما و هدایتگری آنها برای مردم داریم که این جایگاه را هیچ چیزی پر نمی‌کند.

وی با بیان جایگاه علمی، دینی و عرفانی آیت‌الله حایری اظهار داشت: سوابق درخشان ایشان در علم و حلم و درک و فهم و بصیرت و هدایتگری، نه فقط در فارس که جنبه بین‌المللی داشت که در جامعه خودمان کمابیش ناشناخته ماند.

حجت الاسلام حاجی‌زاده با ابراز تأسف از اینکه اصل شخصیت آیت‌الله حایری در هاله‌ای از ابهام باقی ماند تأکید کرد: قطعاً سال های سال باید بگذرد تا جایگزینی در ابهاد شخصیتی ایشان پیدا شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه فجر فارس با خاطرنشان کردن اینکه ایشان شخصیتی اثرگذار در جامعه، استان و نیز سپاه فجر داشتند و بارها در سپاه از ایشان کمک خواستیم و بنا را بر این داشتیم که در جلسات ماهانه‌ از صحبت‌های اخلاقی و نصایح ایشان بهره‌مند شویم، افزود: ازدست دادن این بزرگوار ضایعه‌ای بس بزرگ برای جامعه علمی، مذهبی و عرفانی و فقهی خواهد بود.

وی در ادامه، به نقل خاطره‌ای از حجت الاسلام کاظمی نماینده ولی فقیه در بسیج دانشجویی فارس پرداخت و گفت: در یکی از برنامه‌هایی که سپاه داشت، با آیت‌الله حائری همراه بودیم و در راه برگشت به شیراز، شخصی را از اهالی روستاهای آن منطقه را به درخواست آیت‌الله حائری سوار کردیم و با ایشان در راه مشغول گفت‌وگو شدیم تا بحث به آیت‌الله حائری رسید. از آن مرد روستایی که داشت حرف های نامربوط و توهین و ناسزا به آیت‌الله حائری می‌زد پرسیدیم آیا آیت‌الله را می‌شناسی؟ آیت‌الله حائری هم می‌شنیدند و لبخند می‌زدند. مرد گفت: نه...آیت‌الله حائری کجا و ما کجا؟ و من اشاره کردم که ایشان آیت‌الله حائری هستند. مرد شروع به عذرخواهی کرد و ناراحت شد همدیگر را بوسیدند.

وی ادامه خاطره را این گونه بیان کرد: آیت‌الله حائری در حق آن مرد خیلی محبت کرد و برایش هدیه‌ای بین راه خرید و از مشکلات روستای آن مرد پرسید و به او وقت داد به دفترش برود و نامه‌ای برای وامش داد تا کمکی به آن مرد باشد.

حجت الاسلام حاجی‌زاده مردم داری را از ویژگی‌های شخصیتی آیت‌الله حائری دانست و تصریح کرد: با وجود این در استان به نحوی گاهی اوقات شخصیت این بزرگوار در معرض اتهاماتی قرار می‌گرفت و کسانی که متوجه نبودند مسائلی مطرح می‌کردند که شخصیت ایشان را تحریف می‌کرد.

مصاحبه از: فاطمه اسدزاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه