English

امام جمعه اهل سنت شیراز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرگزاری موج:

اخلاص و محبت آیت‌الله حائری شیرازی نسبت به اهل سنت دوطرفه بود

امام جمعه اهل سنت شیراز گفت: اخلاص و محبت آیت‌الله حائری شیرازی نسبت به اهل سنت خیلی زیاد بود و اهل سنت هم به ایشان ارادت داشتند.

اخلاص و محبت آیت‌الله حائری شیرازی نسبت به اهل سنت دوطرفه بود

شیخ عبدالواحد خواجوی امام جمعه اهل سنت شیراز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در شیراز با بیان اینکه آیت‌الله حائری یک عالم برجسته، مخلص، اهل علم و فقاهت و معرفت بودند گفت: فقدان ایشان باعث تأسف همه ما بخصوص جامعه روحانیت فارس، به ویژه شیراز از شیعه و سنی است.

 وی تصریح کرد: آیت‌الله حائری شخصی بود معتقد به تقریب شیعه و سنی، انسانی بود فرهیخته، دانا، دانشمند، هوشمند، آینده‌نگر، هوشیار، اهل علم و دانش و معرفت.

خواجوی ادامه داد: با شناختی که شخصاً از ایشان دارم، انسانی دلسوز و علاقه‌مند به اشعار شیخ سعدی بود. ایشان می‌فرمودند که من مرید شیخ سعدی هستم.

امام جمعه اهل تسنن شیراز با بیان اینکه آیت‌الله حائری مسلط به زبان انگلیسی بودند اظهار داشت: با همه آنهایی که به شیراز وارد می‌شدند، از همه فرق و مذاهب و ادیان نشست و برخاست می‌کردند و با زبان انگلیسی تکلم می‌کردند.

وی تصریح کرد: آیت‌الله حائری عالمی برجسته و فرهیخته بودند و از هر نظر اهل دین و تقوا بودند و ذکر ایشان از توصف خارج است.

خواجوی با تأکید بر اینکه آیت‌الله حائری نسبت به اهل سنت خیلی محبت داشتند تصریح کرد: اهل سنت هم نسبت به ایشان ارادت داشتند.

امام جمعه اهل سنت شیراز آیت‌الله حائری را اهل تفسیر و دانش دانستند که وصف ناشدنی است.

مصاحبه از: فاطمه اسدزاده

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه