English

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان:

استان لرستان در تهیه سند مقابله با ریزگردها رتبه نخست کشور را دارد

مهرداد فتحی‌بیرانوند در جمع اعضای کمیسیون منابع آب و کشاورزی مجلس، گفت: انتظار داریم تا ردیف اعتباری برای احیای تالاب‌های لرستان اخذ شود.

استان لرستان در تهیه سند مقابله با ریزگردها رتبه نخست کشور را دارد

به گزارش خبرگزاری موج از لرستان، مهرداد فتحی‌بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در جمع اعضای کمیسیون منابع آب و کشاورزی مجلس در خرم آباد، اظهار داشت: 25 درصد تنوع زیست محیطی کل کشور در لرستان شناسایی شده است.

وی، ادامه داد: 10 درصد کل جنگل‌های کشور نیز در لرستان قرار دارد که در این میان، 450 هزار هکتار از جنگل‌ها، تحت مدیریت شکار ممنوع قرار دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان، خطاب به اعضای کمیسیون منابع آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: استان لرستان دارای 35 قله بالای 3500 متر است و 358 گونه جانوری و 1700 گونه گیاهی در گستره آن شناسایی شده است.

فتحی‌بیرانوند، افزود: ریزگردها سلامت مردم استان را به‌طور جدی تهدید کرده و می‌کند چرا در لرستان، بیش از 100 روز، هوای آلوده داشته‌ایم.

وی، ادامه داد: استان لرستان به عنوان نخستین استان کشور، سند مقابله با ریزگردها را تهیه و ارائه کرده است که امیدواریم در راستای مهار پدیده پرخطر ریزگرها مثمر ثمر باشد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان با اعلام این نکته که احیای جنگل‌های زاگرس جهت آبخیزداری، نیازمند نگاه ویژه نمایندگان مجلس است، افزود: لازم و ضروری است تا نمایندگان محترم به ویژه کمیسیون منابع آب و کشاورزی مجلس شورای اسلامی، در تامین ردیف اعتباری برای احیای تالاب‌های لرستان پیش‌قدم شوند.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت مبارزه با شکار و صید غیرمجاز در کشور و لرستان، تصریح کرد: متاسفانه سلاح‌های مجاز و غیرمجاز، حیات وحش را با خطر جدی مواجه کرده که در این خصوص باید قوانین مورد بازنگری جدی و اساسی قرار گیرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی