English

فرماندار تالش:

سهم تالش از طرح روستا و تعاون ۴روستا است

فرماندار تالش گفت: طرح روستا و تعاون یکهزار روستا را در کل کشور مشمول می شود که سهم استان گیلان در حال حاضر از این طرح ۵۸ روستا و سهم تالش ۴روستا است.

سهم تالش از طرح روستا و تعاون ۴روستا است

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان، سید عیسی مهدوی ضمن اشاره به اینکه دولت به وعده های خود جامه عمل پوشاند اذعان داشت: منتقدین منصف با نگاه به طرح های مصوب و حرکت های مدون دولت  و تسهیلاتی که در راستای ایجاد اشتغال پایدار در قالب طرح هایی  همچون تکاپو، کارورزی، حمایت از مشاغل خانگی، اشتغالزایی کمیته امداد و بهزیستی، اشتغال روستایی و امروز نیز طرح روستا و تعاون، اختصاص داده است، می توانند بطور عملی شاهد تحقق وعده های دولت دوازدهم باشند.

فرماندار تالش ضمن حمایت و تحسین این طرح در راستای اشتغالزایی پایدار گفت: آنچه مشخص است روستاییان به تنهایی سرمایه های هنگفتی برای سرمایه گذاری ندارند و طرح های تعاونی بهترین راه هم افزایی افکار و سرمایه های مادی و معنوی این عزیزان است.

وی افزود: تعاونی ها تولید ثروت و اشتغال می کنند درحالیکه سرمایه گذاری ها نیازمند ثروت برای ایجاد اشتغال هستند، از این رو در این نوع طرح ها دولت بدنبال استفاده از مشارکت اقشار مختلف مردم در تعاونی ها برای ایجاد مشاغل پایدار است.

نماینده عالی دولت در شهرستان ضمن حمایت و تحسین این گونه طرح ها این نکته را متذکر شد: روستاییان بحث های تولیدی تئوری را براحتی نمی پذیرند.

فرماندار تالش خاطرنشان کرد: یکی از راه های فرهنگ سازی در محیط های روستایی الگوسازی صحیح است به این صورت که مردم بطور عینی مشاهده کنند که توسعه ی روستایی بواقع چیست و چگونه یک روستا درصورت توسعه یافتگی و ایجاد مشاغل پایدار و تعاونی ها می تواند مانع خروج نیروی انسانی جوان بشود.

وی افزود: در این صورت است که تعاونی ها ضمن کمک به ایجاد اشتغال روستایی، تبدیل به طرح های الگویی خوبی برای گسترش و ادامه کار در آینده خواهند شد.

مهدوی گفت: طرح روستا و تعاون  یکهزار روستا را  در کل کشور مشمول می شود که سهم استان گیلان در حال حاضر از این طرح ۵۸ روستا و سهم تالش ۴روستا است.

فرماندار تالش با بیان اینکه میزان تسهیلات این طرح ۱۲هزار میلیارد تومان در کل کشور است گفت:  بخشی از آن از محل اعتبارات اشتغال پایدار روستایی و از منابع صندوق توسعه ملی می باشد که سهم گیلان از این مقدار، ۴۴۰میلیارد تومان است.

مهدوی تصریح کرد: سود این تسهیلات ۶درصد، با تنفس ۶ماهه و بازپرداخت ۶ساله و همچنین سرمایه در گردش ۱۸ماهه است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی