English

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه در پاسخ به موج؛

قیمت آجیل شب یلدا به‌جز در پسته و بادام تغییری نکرده است/ دست‌فروشان باعث کسادی کار می‌شوند

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبارفروشان کرمانشاه گفت: با قدرت پایین خرید مردم و از آن مهم‌تر عرضه محصولات بی‌کیفیت از جانب دست‌فروشان، بازار آجیل شب یلدا در کرمانشاه تغییر چندانی نکرده است و فقط در پسته و بادام مقداری افزایش قیمت داشتیم.

قیمت آجیل شب یلدا به‌جز در پسته و بادام تغییری نکرده است/ دست‌فروشان باعث کسادی کار می‌شوند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، مرتضی شهبازی بابیان این مطلب که در حال حاضر 280 واحد عمده و خرده‌فروشی آجیل و خشکبار در این روزها به مردم ارائه خدمات می‌دهند، ابراز داشت: عمده تخلفاتی که ممکن است در ایام شب یلدا از سوی برخی آجیل‌فروشان صورت گیرد، گران‌فروشی و همچنین عرضه آجیل بی‌کیفیت و نامرغوب است که با افزایش نظارت بر واحدهای عرضه این محصول، گشت‌های مشترکی با سایر مراجع نظارتی برای جلوگیری از هرگونه تخلف در بازار در حال گشت زنی هستند.

وی وجود و فعالیت دست‌فروشان را مانع بزرگی برای کسب‌وکار سالم در عرضه آجیل و خشکبار عنوان کرد و افزود: دست‌فروشان تحت نظارت هیچ اتحادیه‌ای نیستند و امکان نظارت بر آن‌ها وجود ندارد، اگر مردم از دست‌فروشان خریدی انجام دهند و تخلفی رخ دهد به‌هیچ‌عنوان قابل‌پیگیری نیست.

بر پایه اعلام اتحادیه آجیل و خشکبار کرمانشاه؛ در حال حاضر قیمت پسته فندقی 36 هزار و 500 تومان، پسته احمد آقایی 43 هزار و 500 تومان، پسته احمد آقایی درجه اول 45 هزار و 600 تومان و پسته کله قوچی حدود 59 هزار تومان است.

قیمت بادام ایرانی حدود 60 هزار تومان، بادام منقا کیلویی 38 هزار و 500 تا 41 هزار و 500 تومان و همچنین بادام‌زمینی شمال نیز بین 19 هزارتا 23 هزار و 500 تومان بسته به نوع در بازار به فروش می‌رسد.

قیمت فندق پوست‌دار ایرانی 40 هزار و 500 تومان، مغز فندق ایرانی 72 هزار تومان و مغز فندق خارجی 45 هزار تومان است.

قیمت برگه زردآلو نیز حدود 16 تا 17 هزار تومان ، قیمت انجیر خشک نیز متغیر و از 31 هزار و 500 تومان تا حدود 63 هزار تومان، قیمت نخودچی حدود 14 هزار و 800 تومان و کشمش سبز خوب نیز حدود 13 هزار و 200 تومان، تخمه‌ژاپنی نیز کیلویی 22 هزار و 500 تومان تا 27 هزار تومان و تخمه‌کدو گوشتی نیز 17 هزار و 500 تومان تا 18 هزار و 500 تومان است.

گفتنی است که این قیمت‌ها مربوط به عمده‌فروشی است و خرده‌فروشان مجازند حداکثر تا 12 درصد این قیمت‌ها را بالا ببرند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه