English

رئیس سازمان صنعت و معدن گلستان

برگزار دومین نمایشگاه فرش دستباف استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان از برگزاری دومین نمایشگاه فرش استان گلستان تا پایان سال جاری خبر داد.

برگزار دومین نمایشگاه فرش دستباف استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسینقلی قوانلو در دومین جلسه کمیته فرش دستباف استان گلستان که در محل سالن جلسات سازمان صنعت، معدن و تجارت استان برگزار شد، اظهار داشت: به دنبال برگزاری مطلوب و شایسته نخستین نمایشگاه فرش دستباف استان در سال گذشته که با همکاری مرکز توسعه تجارت، مرکز ملی فرش ایران، سازمان برنامه و بودجه استان و شرکت شهرک‌های صنعتی استان، برگزار شد، قرار است دومین نمایشگاه فرش دستباف استان نیز تا پایان سال جاری برگزار شود.

شرایط ارائه تسهیلات روستایی به فعالان فرش دستباف

وی با اشاره به شرایط ارائه تسهیلات روستایی به فعالان فرش دستباف، گفت: طرح ارائه تسهیلات اشتغال‌زایی به روستائیان فرصت بسیار مغتنمی را پیش‌روی فعالان فرش دستباف قرار داده که امیدواریم زحمت‌کشان عرضه فرش دستباف استان از این شرایط به بهترین صورت بهره ببرند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان همچنین با تاکید بر ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی در حوزه فرش دستباف گفت: برای رفع مشکلات موجود در حوزه فرش یکی از مهم‌ترین و کلیدی‌ترین اقدامات آموزش است و لازم است دوره‌های آموزشی لازم برای فعالان این حوزه برگزار شود.

قوانلو گفت: راه‌اندازی پایانه صادراتی فرش و صنایع دستی نیز می‌تواند به افزایش صادرات فرش دستباف استان کمک کند که در کارگروه توسعه صادرات استان تصویب و عملیاتی خواهد شد.

وی ادامه داد: تولیدکنندگان فرش دستباف با بافت قدیم حتی بازارهای داخلی را هم از دست خواهند داد و لازم است با حفظ نقوش ترکمن‌، براساس نیاز و سلیقه بازار، فرش های باکیفیت تولید نمایند تا بازارهای جدیدی را بدست آورند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه