English

آخرین وضعیت زلزله‌زدگان از زبان مدیرکل بهزیستی کرمانشاه؛

۱۶ نفر در زلزله اخیر ضایعه نخاعی شدند/ ۱۱۱ زن بی‌سرپرست نیازمند کمک جدی هستند

دکتر امید قادری گفت: تاکنون 118 معلول ناشی از زلزله شدید کرمانشاه با درجه‌های متفاوت معلولیت در زلزله شناسایی‌شده‌اند که همگی به لحاظ برخورداری از امکانات و تجهیزات بهزیستی تحت پوشش قرار می‌گیرند.

16 نفر در زلزله اخیر ضایعه نخاعی شدند/ 111 زن بی‌سرپرست نیازمند کمک جدی هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، قادری در نشست خبری تعداد زنانی که در زلزله همسر خود را از دست دادند و واجد شرایط دریافت مستمری هستند را 34 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین در این حادثه تأسف‌بار 13 کودک هر دو والد خود را از دست دادند و یک کودک هم معلول مجهول‌الهویه است که در مرکز کودکان نگهداری می‌شود اما این کودکان در کنار بستگان خود زندگی می‌کنند و تیم‌های اورژانس اجتماعی در بازدیدهای مستمر وضعیت روحی و جسمی آن‌ها را مورد ارزیابی قرار می‌دهند.

وی با بیان این مطلب که 2 نفر از مصدومین ضایعه نخاع در بیمارستان فوت شده اند، تصریح کرد: در صورت تأمین مسکن معلولین ضایعه نخاعی در کرمانشاه خدمات تخصصی شامل فیزیوتراپی، کاردرمانی و ... را به این آسیب دیدگان تعلق می‌گیرد و یا اگر اصرار داشته باشند با کلیه تجهیزات موردنیاز و کانکس برای اسکان به منطقه خود برمی‌گردند، سعی می‌شود از امکانات مستقر در مناطق زلزله‌زده برخوردار شوند.

خانه هانیه در کرمانشاه تأمین شود، همه خدمات درمانی را در اختیارش می‌گذاریم

مدیرکل بهزیستی استان در خصوص آخرین وضعیت هانیه دختر 13 ساله‌ای که به خاطر نجات جان خواهرش زیر آوار مانده بود و از ناحیه نخاع دچار آسیب شده نیز گفت: وضعیت هانیه بهتر است و امید برای بهبودی او رو به افزایش است و قرار شده خانه‌ای برای او گرفته شود و بهزیستی تمام خدمات موردنیاز را در خانه به او ارائه خواهد داد.

وی از اعلام آمادگی بهزیستی برای پذیرش هانیه در مراکز بهزیستی خبر داد و افزود: اما درنهایت قرار شده برای او خانه بگیرند و ما هم همه خدمات و حتی حق پرستاری را در منزل به او ارائه می‌کنیم.

ارائه خدمات روانشناسی بومی در مناطق زلزله‌زده

قادری یکی دیگر از خدمات بهزیستی برای مناطق زلزله‌زده را اعزام 106 روانشناس دوره‌دیده و بومی عنوان کرد و افزود: این افراد تاکنون به 19 هزار و 300 نفر خدمات دادند، اگر افراد نیاز به مداخله تخصصی‌تر داشته باشند، اورژانس اجتماعی پای‌کار می‌آید و اگر روان‌درمانی برای آن‌ها جواب نداد برای درمان دارویی به مراکز مربوطه ارجاع می‌شوند.

وی اعلام کرد: بر اساس ارزیابی‌ها تاکنون 1175 منزل به‌طور کامل خراب‌شده و نیازمند بازسازی است که مشکلی برای بازسازی آن‌ها با کمک سایر بخش‌ها نداریم و اعتبار موردنیاز این کار نیز تأمین‌شده است.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان این مطلب که برای همه مهدکودک‌های تخریب‌شده نیز کانکس تأمین‌شده و شهریه کودکان نیز تا پایان سال رایگان است، تصریح کرد: 31 مهدکودک در قالب 39 کانکس برقرارشده و در این مهدها یک وعده‌غذای گرم نیز به کودکان داده می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی