English

امام جمعه موقت اهواز؛

سیاست انتقال آب خوزستان به سایر استان ها برنامه خطرناکی است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: آب های خوزستان را منتقل کردند و برنامه های خطرناکی را پیش رو دارند، به عنوان دیده بان ملت ایران اخطار می دهیم که این سیاستگذاری ها بازی کردن با منافع ملی کشور ایران است.

 سیاست انتقال آب خوزستان به سایر استان ها برنامه خطرناکی است

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، آیت الله محسن حیدری آل کثیر پیش از ظهر امروز در نشست خبری در شورای شهر اهواز با موضوع انتقال آب خوزستان به سایر استانها، گفت: جفا به خوزستان و ایجاد نارضایتی برای مردم این استان تحت هیچ شرایطی خوب نیست، با چنین وضعیتی آن وقت چه کسانی می توانند در مقابل مهاجمان به این نظام ایستادگی کنند.

امام جمعه موقت اهواز تصریح کرد: آب های خوزستان را منتقل کردند و برنامه های خطرناکی را پیش رو دارند که خیلی خطرناک است، به عنوان دیده بان ملت ایران اخطار و هشدار می دهیم که این سیاستگذاری ها و برخوردها خطرناک و بازی کردن با منافع ملی کشور ایران است. 

آیت الله حیدری با تاکید بر اینکه در حالی که رئیس جمهور و معاون اول وی اعلام کرد که انتقال آب فقط برای شرب خواهد بود، گفت: به میزان یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون مترمکعب آب از خوزستان منتقل می شود؛ از دز به قم ۱۸۰ میلیون مترمکعب، از تونل چشمه لنگان به سمت زاینده رود ۱۲۰ میلیون مترمکعب، از خدنگستان به زاینده رو ۸۴ میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ یک ۳۲۱ میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ دو به زاینده رود ۳۲۶ میلیون مترمکعب، از تونل کوهرنگ سه به زاینده رود ۲۵۰ میلیون مترمکعب و مجموعا یک میلیارد و ۲۸۴ میلیون مترمکعب می شود.

وی افزود: همچنین انتقال ۸۴۵ میلیون مترمکعب نیز در حال اجراست (تونل بهشت آباد، سید کمال سید صالح به اراک) که در آینده نزدیک برداشت می شود. در عین حال نیز ونک سولگان حدود ۲۰۰ میلیون مترمکعب درحال اجرا است که برای انتقال به رفسنجان پیش بینی شده است. در صورت اجرای تمامی این طرح های انتقال آب به میزان دو میلیارد و ۸۰۹ میلیون مترمکعب انتقال آب خواهد بود که کجا به این میزان باید آب را برای شرب منتقل کرد؟ چرا صنعت را به جای مازندران یا خلیج فارس باید در فلات مرکزی احداث کرد؟ این آب برای شلتوک کاری می رود در حالی که کشت این محصول در خوزستان ممنوع اعلام شده و این یک بام و دو هوا ناراحت می شوند

امام جمعه موقت اهواز عنوان کرد: سرانه استاندارد فضای سبز در کشور ۱۵ متر برای هر نفر است ولی در خوزستان ۱۲ نفر و در استانی که آب کارون به آن منتقل می شود ۲۷ متر است. عدم تطابق گفتار با عملکرد ناقض وحدت است و این نگاه بخشی با وحدت ملی سازگار نیست

آیت الله حیدری تصریح کرد: متأسفانه در همین وزارت نیروی دولت دوازدهم برنامه هایی در حال تصویب است که اگر پیاده شود واویلا خواهد بود. حوزه کارون و دز باید ۱۸ میلیارد مترمکعب آب به خوزستان وارد کند ولی از این میزان تنها هشت میلیارد مترمکعب به خوزستان اختصاص دادند و قصد خروج ۵۵ درصد از آن را دارند. در کرخه باید سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون مترمکعب آورد داشته باشیم و همچنین از جمله برای هورالعظیم یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون مترمکعب نیاز داریم که فقط در این دو شاخص قصد اختصاص دو میلیارد را دارند.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان گفت: سدهای بسیاری در استان های بالادست به بهرداری رسیده، برخی در حال اجرا و برخی در حال مطالعه هستند که یک میلیارد و ۵۷۵ میلیون مترمکعب از آب کرخه را خواهد برد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه