English

مدیرکل نوسازی مدارس خوزستان؛

حدود ۳۰ درصد کلاس ها و فضاهای آموزشی خوزستان خطر ساز است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: در خوزستان 27 درصد کلاس‌ها و 29 درصد فضاهای آموزشی، خطرساز هستند و این شرایط خوبی نیست.

حدود 30 درصد کلاس ها و فضاهای آموزشی خوزستان خطر ساز است

به گزارش خبرگزاری خوزستان، رضا رضایی طی مراسم افتتاحیه  رسمی پنج پروژه بزرگ آموزشی به همت خیرین مدرسه ساز دزفول که امروز جمعه( 24 آذرماه) در دبستان طیبه پاطلادز فول با حضور وزیر آموزش و پرورش برگزار شد، عنوان کرد: دزفول قطب خیرین مدرسه ساز ایران است. یعنی خیرین دزفول در کل کشور شناخته شده هستند.

وی ادامه داد: خوزستان بعد از تهران، استان دوم در جذب خیرین مدرسه ساز در کشور است که جا دارد از تمام خیران خوزستان تقدیر کنیم.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان افزود: امروز پنج فضای آموزشی در قالب 24 کلاس درس با زیربنای سه هزار و 860 مترمربع با مشارکت خیران مدرسه ساز دزفول به بهره برداری رسید.

رضایی گفت: در خوزستان حدود 5477 فضای فیزیکی مدرسه داریم که علی رغم تلاش هایی که شده است، به دلیل مشکلاتی که در خوزستان وجود دارد، برخی از کلاس ها شرایط مطلوبی ندارند و اگر زلزله‌ای بیاید، آثار جبران ناپذیری در بر خواهد داشت. با کمک وزیر آموزش و پرورش و دولت، به صورت ملی مدارس خوزستان را دریابیم.

وی تصریح کرد: در خوزستان 27 درصد کلاس‌ها و 29 درصد فضاهای آموزشی، خطرساز هستند و این شرایط خوبی نیست. کارهای خوبی انجام شده و در دوران استانداری دکتر شریعتی، تلاش های زیادی در زمینه سخت افزاری انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبارات اداره کل نوسازی نسبت به سال گذشته، رشد 100 درصدی داشته و 75 میلیارد تومان افزایش پیدا کرده است. بیش از 423 فضای آموزشی و یک هزار و 650 کلاس درس در خوزستان از منابع مختلف دولتی، نفت، بنیاد برکت و ... در خوزستان در حال ساخت است. بنیاد برکت 70 فضای آموزشی را امسال آغاز کرده است. با توجه به وجود 29 درصد فضاهای خطرساز آموزشی در استان، نیاز به توجه بیشتری وجود دارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه