English

موافقت رئیس قوه قضائیه با تخفیف مجازات جوان کُرد محکوم به اعدام/تکرار

رأفت وعطوفت اسلامی، جوان کردستانی را از چنگال مرگ رهایی داد

یک جوان کردستانی که به جرم اقدام علیه امنیت ملی به اعدام محکوم شده بود با تلاش رئیس کل دادگستری استان و دادستان عمومی و انقلاب کردستان از مرگ رهایی یافت.

رأفت وعطوفت اسلامی، جوان کردستانی را از چنگال مرگ رهایی داد

به گزارش خبرگزاری موج از سنندج،بر اساس اطلاعاتی که به دست خبرنگار ما رسیده گویا جوانی به نام «حبیب‌الله لطیفی»، متولد 1360 در سنندج، در سال ۱۳۸۶به جرم اقدام علیه امنیت ملی، از طریق همکاری با گروهک تروریستی پژاک، دستگیر شده و از آن زمان تاکنون در زندان به سر می‌برد.

گزارش خبرنگار موج حاکی است، با تلاش رئیس کل دادگستری استان کردستان ،دستگاه های امنیتی واطلاعاتی استان کردستان ونیزپیگیری های مجدانه دادستان عمومی و انقلاب استان کردستان، به تازگی، درخواست تخفیف مجازات نامبرده مورد موافقت رئیس قوه قضائیه قرارگرفته و جوان محکوم به اعدام با یک درجه تخفیف در مجازات، به حبس ابد محکوم شده است.

برای پیگیری موضوع و اطلاع از جزئیات امر با دادستان عمومی و انقلاب کردستان گفت‌وگویی انجام دادیم تا ابعاد موضوع برای مردم روشن شود.

اکبر جوهری در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری موج در سنندج اظهار کرد: حبیب‌الله لطیفی در سال 86 به دلیل عضویت در گروهک تروریستی پژاک دستگیر شده و با اتهام اقدام علیه امنیت ملی پس از طی مراحل مختلف قضایی به اعدام محکوم شد.

وی با اشاره به گذشت قریب به 10 سال از دستگیری نامبرده گفت: با توجه به متنبه شدن متهم و ابراز پشیمانی وی از عمل انجام شده، توسط مسئولان استان تقاضای عفو انجام شد.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان با تشریح تلاش‌های انجام شده برای رهایی متهم از مجازات اعدام تصریح کرد: در سایه عنایات پروردگار متعال، تلاش‌های صورت گرفته سرانجام در تاریخ 19 آذرماه سالجاری به بار نشست و با اخذ موافقت ریاست محترم قوه قضائیه حکم اعدام متهم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.

وی با اشاره به اینکه بدخواهان مردم گاهاً با ترسیم سراب برای جوانان کردستان آنها را به سوی نقاط بی‌بازگشت سوق می‌دهند گفت: بردن جوانان به بیراهه یکی از راهبردهای همیشگی دشمنان مردم کردستان بوده است.

اکبرجوهری

جوهری، کُردها را ایرانی‌ترین قوم در این مرز و بوم دانست و افزود: هر گروه و یا فردی که تلاش کند جوانان را از این واقعیت روشن دور کند قطعاً در مسیری حرکت کرده که به صلاح جوانان و خانواده‌های آنها نبوده و کار انجام شده هم مصداق عینی بردن یک فرد به بیراهه است.

وی با اشاره به اینکه تلاش برای تجزیه‌طلبی، واگرایی قومی و مذهبی از راهبردهای گروهک‌های تروریستی همچون پژاک وتکفیری هاست ،خاطر نشان کرد: دیدگاه نظام به همه مردم ایران یک دید یکسان و همراه با عدالت است و از نظر نظام تمام شهروندان در سایه قانون اساسی از حقوق برابر برخوردارند.

دادستان عمومی و انقلاب کردستان تلاش برای ایجاد ذهنیت‌هایی چون شهروند درجه یک و درجه دو در کشور و بویژه نقاطی چون کردستان را یک توطئه شوم عنوان کرد و گفت: آنچه در ارتباط با این موضوع نباید فراموش شود آنکه ممکن است عملی از مسئولی سر بزند که سبب تکدر خاطر شهروندان شود ولی این عمل نباید به نام نظام تمام شود.

وی با اشاره به دیدگاه مسئولان ارشد نظام به رأفت اسلامی در برخورد با کسانی که مرتکب اعمال غیرقانونی شده‌اند افزود: متنبه شدن یک مجرم برای دستگاه قضا از اهمیت بسیاری برخوردار است و در مورد متهم یادشده هم با شواهدی که در دست است این امر تاحدودی محقق شده است.

جوهری با اشاره به اینکه یکی از نشانه‌های تنبه جوان محکوم به اعدام کردستان، اذعان به این امر بوده که «کُرد را با ایران دوست دارد»، تأکید کرد: این نکته دقیقاً همان چیزی است که در تضاد با اهداف گروهک‌های تروریستی تجزیه‌طلب است و رسیدن یک جوان مجرم محکوم به اعدام به این دیدگاه مایه خرسندی و محرک مسئولان در جهت تلاش برای تخفیف مجازات وی خواهد بود.  

آری، رأفت و عطوفت اسلامی بار دیگر شامل حال یکی از فرزندان کردستان شد و تلاش بدخواهان مردم این استان ،برای گرفتن جان جوانی که اسیر توطئه‌های شوم آنها شده بود ناکام ماند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه