English

معاون استاندار قم:

مسوولان دانشگاه ها باید شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند

معاون استاندار قم خبر داد: مسوولان دانشگاه ها باید شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند تا دانشجویان با شجاعت، نکته سنجی و قدرت استدلال بتوانند پیرامون مسائل مختلف نظام، نظر دهند و در حل مشکلات مشارکت کنند.

مسوولان دانشگاه ها باید شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند

به گزارش خبرگزاری موج از قم، معاون استاندار قم در نشست با نمایندگان تشکل های دانشجویی استان قم در تالار امام رضا(ع) فرمانداری قم، خواستار رفتار مسوولان دانشژاه ها با فعالیت های تشکل های دانشجویی براساس قانون و سیاست های نظام شد.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی، برای اقشار مختلف مردم به خصوص دانشجویان ظرفیت لازم جهت آزادی بیان را ایجاد نموده است افزود: اکنون که نظام دوران بالندگی خود را سپری می کند لازم است این سطح از آزادی در چارچوب قوانین و منافع کشور، تقویت شود.

جمالی میدان دادن به دانشجویان برای انجام فعالیت های سیاسی و فرهنگی، را موجب تقویت سرمایه اجتماعی نظام دانست و تصریح کرد: مسئولان دانشگاه ها باید شرایط لازم برای برگزاری کرسی های آزاد اندیشی را فراهم کنند تا دانشجویان با شجاعت، نکته سنجی و قدرت استدلال بتوانند پیرامون مسائل مختلف نظام، نظر دهند و در حل مشکلات مشارکت کنند.

وی با بیان این که نباید از تغییر ترسید، تصریح کرد: فعالان تشکل های سیاسی در دانشگاه ها باید به دیدگاه های مخالف احترام بگذارند و در مسائلی که منافع ملی مطرح است با یکدیگر مشارکت کنند.

معاون سیاسی استاندار قم گفت: تغییر در روند مدیریت کشور و رها شدن از اقتصاد تک محصولی، تنها با حضور پرشور دانشجویان در عرصه های اجتماعی ممکن است؛ چراکه همین پژوهش ها و تحقیقات علمی در دانشگاه هاست که می تواند مسیر جدیدی را در مقابل چشم مسوولان نظام باز کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه