English

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی در خبرگزاری موج:

فدراسیون از جوجیتسو و کوراش حمایت چندانی ندارد

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی بر لزوم توجه و حمایت فدراسیون از رشته های جوجیستو و کوراش همانند رشته المپیکی جودو، تاکید کرد.

فدراسیون از جوجیتسو و کوراش حمایت چندانی ندارد

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حسین محمودی در گفتگو با خبرگزاری موج در خصوص وضعیت هیات جودو، جوجیتسو و کوراش استان گفت: در حال حاضر حدود 5 هزار ورزشکار سازمان یافته تحت پوشش هیات استان فعالیت می کنند که حدود 75 درصد آن را آقایان و بقیه را بانوان تشکیل می دهند.

وی با تاکید بر لزوم تلاش بخش بانوان هیات برای توسعه کمی در این بخش عنوان کرد: رشته های مختلف هیات در 12 شهرستان مختلف استان فعال هستند که چناران، قوچان، تربت حیدربه، تربت جام، فریمان، کلات، درگز و همچنین شهر مشهد که بخش عمده ای از قهرمانان، مربیان و داوران را به خود اختصاص داده، فعال ترین هیات های شهرستانی جودو، جوجیتسو و کوراش در خراسان رضوی محسوب می شوند.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی ادامه داد: استان خراسان رضوی با حدود 80 مربی دارای کارت که  نفر از آنان دارای مدرک بین المللی هستند به لحاظ فنی از استاندارهای کافی برخوردار است و با 4 نفر مربی پیشکسوت دارای دان 8 بالاترین درجه فنی جودو در کشور جز استانهای شاخص به حساب می آید.

این داور بین المللی جودو در خصوص وضعت داوری استان نیز گفت: در این بخش نیز با حضور 4 داور بین المللی و نیروهای جوان و تحصیل کرده دارای درجات داوری ملی در هر دو بخش بانوان و آقایان، از ظرفیت خوبی در سطح کشور برخورداریم.

وی که از فرودین ماه 1394 مسئولیت ریاست هیات جودو، جوجیتسو و کوراش  خراسان رضوی را برعهده گرفته است، با اشاره به جایگاه این هیات در دو سال اخیر عنوان کرد: با توجه به فعالیتها و عملکرد خوب جامعه جودو و کوراش استان در عرصه های مختلف و ارزیابی های انجام شده از سوی اداره کل ورزش و جوانان در سال گذشته و سال قبل از آن به عنوان هیات برتر استان معرفی شدیم.
جودو+محمودی

محمودی وضعیت جودو آقایان استان را در سطح کشور شاخص و قابل اتکا دانست و گفت: با بازگشت دوباره جواد محجوب به عرصه ملی و موفقیتش در گرند اسلم هلند به عنوان یکی از امیدهای کشور برای کسب مدال در بازیهای آسیایی و همچنین حضور قابل توجه جودوکاران رده های سنی مختلف در اردوهای تیم ملی، شرایط خوبی را در بخش آقایان داریم اما در بخش بانوان وضعیت مناسب نیست.

وی ادامه داد: شرایط جودو بانوان خراسان رضوی متاثر از کل کشور است چرا که به علت جابه جایی های و عدم ثبات متولیان جودو بانوان شرایط مطلوبی در این بخش شاهد نیستیم وپراکندگی خاصی در این حوزه احساس می شود.

 رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با اشاره به اقدامات سازنده فدراسیون در انتصاب فردی تحصیل کرده و کارآمد به عنوان نایب رییس بانوان  و استفاده از خانم نلیا سرمربی ازبکستانی تیم ملی بانوان، افزود: در حوزه جودو بانوان خراسان رضوی با حضور 2 داور بین المللی و 5 مربی ارشد از وضعیت فنی خوبی برخورداریم اما به دلیل محدودیتها و اینکه بانوان نمی توانند از توانمندی فنی آقایان استفاده کنند باعث عقبگرد این بخش شده است و فاصله زیادی ایجاد شده است که باید با همگرایی و همراهی همه ظرفیت جودو بانوان در استان این فاصله را به حداقل برسانیم.

وی به رشته مدال آور کاتا اشاره و بیان کرد: بافت کلاس های آموزشی جودو متاثر از کشتی های بومی محلی استان بیشتر به سمت مبارزه و دفاع شخصی پیش رفته است و کمتر در کاتا به عنوان فرم های نمایشی قابل اجرا در این رشته پرداخته می شود که با توجه به توان فنی بالا در کاتای استان و حضور استاد جاوید مدرس و قهرمان طلایی استان در رقابتهای سال 96 و اجرای برنامه ها و مشوقهای مختلف در مسابقات، در نظر گرفتن جوایز  ارزشمند برای کاتا رو ها می توانیم رشد و توسعه این رشته و کسب مدال در رقابتهای آسیایی و جهانی را توسط ورزشکاران با استعداد استان شاهد باشیم.

محمودی به اضافه شدن جوجیتسو به رشته های تحت پوشش این هیات اشاره و بیان داشت: علاوه بر این در بخش جودو، کوراش، دفاع شخصی و کاتا جودو فعالیتها زیادی اعم از برگزاری دوره های آموزشی، مسابقات، اعزام ها و ... انجام می شود که بار مالی زیادی را برای هیات ایجاد کرده است و نیاز به حمایت های بیشتر از سوی فدراسیون و  اداره کل احساس می شود.

وی با اشاره به وضعیت متفاوت رشته جودو به رشته های جوجیتسو و کوراش در کشور، بیان کرد: با توجه به اینکه جودو یک رشته المپیکی است، فدراسیون به این رشته توجه بیشتری دارد و بر روی رشته های تحت پوشش دیگر سرمایه گذاری و توجه چندانی ندارد.

رئیس هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی با اشاره به وجود استعداد فراوان و موفقیت های ورزشکاران رشته جوجیستو و کوراش به ویژه 3 مدال جهانی اخیر کوراش کاران استان در ترکیه گفت: با توجه به حضور رشته های کوراش و جوجیتسو در بازیهای آسیایی 2018 اندونزی، انتظار می رود، فدراسیون با نگاه به سابقه درخشان این رشته ها در خراسان رضوی حمایت بیشتر و ویژه ای به این  رشته ها داشته باشد چرا که بدون حمایت فدراسیون قادر به پرورش ورزشکاران در این حوزه نخواهیم بود.

 وی به وجود انتقاد هایی در حوزه های مختلف به فدراسیون اشاره و بیان کرد: به نظر می رسد هنوز برای ارزیابی وضعیت فدراسیون زمان باقی و باید منتظر ایجاد ثبات بیشتر در این بخش باشیم، هرچند که قبل از حضور درخشان به عنوان رئیس فدراسیون به دلیل عدم ثبات مدیریتی، شرایط ملتهبی ایجاد شده بود، ولی اکنون فضا به سمت آرامش پیش می رود.

محمودی در پایان به در خصوص عملکرد 30 ماهه خود در هیات جودو، جوجیتسو و کوراش خراسان رضوی، گفت: هرچند فعالیتها و دستاوردهای خوبی در این مدت صورت گرفته ولی قطعا در بخش هایی می تواند جای نقد نیز باشد؛ ما هیچ خط قرمزی را برای همکاری و استفاده از توان تمامی فعالان و صاحبنظران این حوزه نداشته ایم و سعی کردیم برنامه ها را با خرد جمعی و مشارکت خانواده بزرگ رشته های تحت پوشش هیات پیش ببریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه