English

تولیت آستان قدس رضوی:

خدمت به حضرت رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: خدمت به نیازمندان از مصادیق خدمت به حضرت رضا(ع) و موجب عروج معنوی انسان است.

خدمت به حضرت رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی در جمع خدام حرم مطهر رضوی، خدمت در بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع) را موهبتی الهی و افتخاری بزرگ خواند و اظهار کرد: در نگاه اسلام خدمت به دیگران نه برای منفعت شخصی و نه آرامش درونی؛ بلکه تنها برای خداوند و رضایت حق تعالی است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه در دیدگاه غیر دینی هدف از خدمت جلب توجه دیگران، جذب منافع بیشتر و یا تحکیم موقعیت است، ابراز کرد: در دگرخواهی اسلامی تنها حضرت حق و جلب رضایت او مدنظر است.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه موضوع و عرصه خدمت تنها مربوط به ایران اسلامی و حتی مسلمانان نیست، تأکید کرد: خدمت، موضوعی جهان شمول و دارای عناوین مختلفی است.

در خدمت به دیگران، رسیدن به منافع شخصی جایگاهی ندارد

تولیت آستان قدس رضوی خاطرنشان کرد: از منظر دین، خدمت به دیگران تنها با هدف رضایت الهی است و منافع شخصی و رسیدن به آرامش درونی مطرح نمی‌باشد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گره‌گشایی از کار دیگران و خدمت به مردم از مصادیق خدمت به حضرت رضا(ع) است که موجب رضایت الهی و ارتقا و عروج معنوی انسان می‌شود.

وی با بیان اینکه عرصه‌های مختلفی برای خدمت وجود دارد، عنوان کرد: هر خدمتی که در گرو رضایت الهی باشد، مقدس است؛ همچنان که اگر زنی با هدف رضایت الهی کارهای منزل را انجام دهد و یا مردی که برای تأمین مخارج خانواده و خشنودی خداوند تلاش کند، خدمت و کار آن‌ها مقدس خواهد بود.

خدمت به حضرت رضا(ع) از هر خدمتی بالاتر است

تولیت آستان قدس رضوی خطاب به خادمان و خدمتگزاران حرم مطهر رضوی گفت: خدمتگزاری در آستان مقدس حضرت رضا(ع) افتخار بزرگی است که با هیچ نوع خدمت دیگری قابل مقایسه نیست، زیرا خدمتگزاران این آستان به امام معصوم(ع) که مظهر تمامی اسمای حسنای الهی است، خدمت می‌کنند و تمام ملکوتیان آرزوی چنین خدمتی را دارند.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت نظم در این آستان مقدس تأکید کرد و افزود: خادمان این حرمی ملکوتی علاوه بر توجه به زائران و خواسته‌ها و رفع نیازهای آن‌ها که میهمانان ویژه حضرت رضا(ع) هستند، باید در برقراری هر چه بیشتر نظم و رسیدگی به امور اهتمام ویژه ورزیده زیرا کوچک‌ترین بی‌نظمی در این حرم مطهر مشکلات بسیاری را ایجاد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری با اشاره به تشرف 4 میلیون زائر همزمان با ایام شهادت حضرت رضا(ع) به حرم مطهر، اظهار کرد: با عنایت حضرت، خوشبختانه امسال زائران در ایام دهه آخر صفر، زیارتی دلنشینی را تجربه کردند.

وی به روز شدن اطلاعات خدام نسبت به حرم مطهر رضوی و حرم‌شناسی را یکی از ضروریاتی دانست که همه خدمتگزاران باید به آن توجه کنند و افزود: خدام اولین نماینده آستان قدس رضوی مرجع اصلی برای پاسخگویی به سوالات زائران هستند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه