English

وزیر بهداشت :

افتتاح دانشکده طب سنتی درمشهد دست سوء استفاده کنندگان این میراث را کوتاه می کند

وزیر بهداشت گفت: با تاسیس دانشکده طب سنتی ،ازاقدام سوء استفاده کنندگان از این میراث ملی کوتاه می شود.

افتتاح دانشکده طب سنتی درمشهد دست سوء استفاده کنندگان این میراث را کوتاه می کند

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سید حسن قاضی زاده هاشمی ، در آیین افتتاح ۱۶۰ پروژه عمرانی، بهداشتی، درمانی، خدماتی و فرهنگی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: یکی از مهم ترین اهداف رئیس جمهور در دولت جدید، ادامه طرح تحول سلامت است و امیدواریم کارها به گونه ای پیش برود که دغدغه ها کمتر  و میزان رضایت مردم بیشتر شود.

وی افزود: با توجه به اینکه در دولت قبل ، مردم از اجرای طرح تحول سلامت رضایت داشتند اما جمعیت محدودی ناراضی بودند، در تلاشیم شرایطی را ایجاد کنیم که همه با نشاط در محیط کار خود حاضر شوند.

وزیربهداشت گفت : باید اجازه دهیم بخش خصوصی در اجرای طرح ها بخشی از کاررا به عهده بگیرند ، زیرا طرح های در دست اجرا برای نیازمندان است که لازمه آن سرعت  بخشیدن در انجام آن ها است.

قاضی زاده هاشمی اظهار امیدواری کرد و گفت : امیدواریم با تاسیس دانشکده طب سنتی در مشهد حرکتی را با کمک افراد آگاه به این موضوع  آغاز کردیم  تا از سوء استفاده از این میراث ملی جلوگیری شود و عوارضی که امروزه تحت عنوان طب سنتی در جامعه  ایجاد شده را به حداقل برسانیم.

همچنین در ادامه، محمدرضادارابی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در دانشگاه علوم پزشکی مشهد با کمبود ۴۰ هزار متر مربعی فضای آموزشی مواجه هستیم که امیدواریم در دولت تدبیر و امید و تا دو سال آینده این فضا ها احداث و در اختیار دانشجویان قرار گیرد .

وی افزود: تقویت، بهسازی اورژانس ها ، ارتقا کیفیت آموزش، ارتقا سیستم بهداشت خانواده، افزایش رسیدگی ها در مناطق حاشیه نشین مشهد و رسیدگی به معیشت دانشجویان و آزادی بیان در حدوده دانشگاه از جمله اقدامات انجام شده در دانشگاه علوم پزشکی مشهد است.

همچنین، سید محمد حسین بحرینی طوسی اظهار کرد:اگر وزارت بهداشت به تفاهم نامه ای که امضا شده وفادار بماند،تمامی پروژه ها در کمترین مدت به بهره برداری خواهند رسید.

وی  افزود : پروژه های اجرایی ۲۳۰ پروژه بوده که امروز ۱۶۰ مورد به بهره برداری رسیدند وامیدواریم  ۷۰ پروژه نیز طی ۶ ماه آینده به بهره برداری برسند.

وی افزود: مجتمع برج سپید، مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی،دانشکده طب سنتی، سه کلینیک ویژه، ستاد مرکز بهداشت، تسهیلات زایمانی، دو بلوک زایمانی، ۴۷ محل برای زیست پزشک و زیست ماما، ۱۹ پایگاه سلامت شهری، ۳۷ خانه بهداشت، ۴۴مرکز خدمات سلامت شهری و روستایی، دو مرکز شیمی درمانی و دو آزمایشگاه مرکزی شرحی از جمله این ۱۶۰ پروژه می باشند.

معاون توسعه مدیریت منابع دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد: پروژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد در منطقه طلاب مشهد که از مناطق محروم مشهد تا کنون ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته  و امیدواریم تا سال آینده این بیمارستان به بهره برداری برسد.

بحرینی طوسی گفت: پروژه اورژانس ۱۶۰ تخت خوابی بیمارستان قائم در حال پیگیری است و هتلینگ بیمارستان ابن سینا هم اکنون ۵۰ درصد آن انجام شده  و توسعه فضاهای دانشکده دندان پزشکی عملیات اجرایی آن تقریبا تمام شده است .

وی گفت : ساخت بیمارستان ۱۰۰ تخت خوابی زکریا، بیمارستان ۵۴۰ تخت خوابی شرق مشهد، ساختمان پژوهشگاه و مجتمع چند منظوری آموزشی نیز منتظرتامین اعتباراست.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه