English

استاندارقم۱۶ آذر «روز دانشجو» را به همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک عرض نموده

روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

استاندارقم16 آذر «روز دانشجو» را به همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک عرض نموده

به گزارش خبرگزاری موج ازقم، استاندار قم در پیامی به مناسبت روز دانشجو گفت: روز 16 اذر مبین حضور روشنگرانه و مشارکت تعیین کننده جامعه آگاه و متعهد دانشگاهی کشور در عرصه مبارزات ضد استکباری و نقش آفرینی موثر این قشر بیدار در پیروزی نهضت اسلامی و بقا و تداوم حیات پر برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

سید مهدی صادقی ادامه داد: 16 آذر، تداعی گر حماسه آفرینی سه شهید دانشجوی متدین و انقلابی است که یاد و خاطره ایثار، جانفشانی و دلاورمردی های آنان در تاریخ این سرزمین به عنوان نماد استکبارستیزی، آرمان خواهی، عدالت جویی و آزادی طلبی ملت بزرگ ایران، ثبت و جاودانه مانده است.

در این پیام اضافه شده است: یادآور روز بزرگی است که جمعی از دانشجویان مبارز و عدالت خواه آن روزهای کشور، سکوت و نظاره گر بودن در برابر ظلم و ستم رژیم شاهنشاهی و غارت و چپاول سرمایه ها و منابع ملی به دست سرسپردگان را برنتابیده و با عزم و اعتقاد راسخ و روحیه جهادی در برابر ظلم و بیداد رژیم پهلوی، ایستادگی کرده و پایه گذار جنبشی عظیم، تاثیرگذار و سرنوشت ساز در حیات انقلاب اسلامی شدند.

پیام حاکی است: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نقش موثر دانشجو و دانشگاهیان در تحولات و پیشرفت های کشور اغلب یک نقش ویژه و برجسته بوده و این 2 عنصر حیاتی به عنوان سرمایه های ارزشمند نظام در عرصه های علمی، فرهنگی و اجتماعی، گام های ارزنده ای را در مسیر توسعه و پیشرفت همه جانبه کشور و رشد و بالندگی علمی جامعه برداشته است.

استاندار قم در این پیام ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان والا مقام انقلاب اسلامی به ویژه شهدای پرافتخار عرصه علم و دانش و نیز تبریک میلاد با سعادت رسول مهر و عطوفت حضرت محمد مصطفی(ص) و فرخنده ولادت سلاله پاک و گرامی آن وجود بزرگوار، حضرت امام جعفر صادق(ع)، فرارسیدن 16 آذر «روز دانشجو» را به همه دانشجویان و دانشگاهیان فرهیخته استان قم تبریک عرض نموده، توفیقات همگی این عزیزان را در راه علم جویی و اعتلای ایران اسلامی از درگاه ایزد منان مسالت کرده است.

در روز 16 آذر 1332 در پی یورش نیروهای امنیتی و گارد رژیم ستمشاهی به دانشکده فنی دانشگاه تهران و درگیری میان آنان و دانشجویان، سه دانشجوی این دانشگاه به نام‌های آذر شریعت‌رضوی، مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی شهید و گروه دیگری مجروح و بازداشت شدند.

روز 16 آذر به عنوان روز مقاومت و ایستادگی دانشجویان این سرزمین در برابر استعمار غرب و استبداد و خودکامگی در دفتر تاریخ این سرزمین به یادگار ثبت شده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه