English

معاون هواشناسی استان گلستان مطرح کرد

کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا در استان گلستان

معاون هواشناسی استان گلستان گفت: با نفوذ سامانه سرد و پرفشار دمای هوا در گلستان ۱۴ تا ۱۶ درجه کاهش یافته و احتمال آبگرفتگی معابر و اختلال در تردد جاده‌های استان وجود دارد.

کاهش ۱۶ درجه‌ای دمای هوا در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری موج، محمدرضا رحمان‌نیا درباره نفوذ سامانه سرد و بارشی به استان اظهار داشت: در حال حاضر جریانات جنوبی بر استان حاکم بوده و از سه‌شنبه شب نفوذ زبانه‌های سامانه کم‌فشار را به استان نشان می‌دهد به صورتی پیامد آن، افزایش دما و برای روز سه‌شنبه و چهارشنبه گاهی در برخی نقاط وزش باد شدید خواهد بود و روند افزایش دما تا صبح پنجشنبه پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: از عصر و شب پنجشنبه به تدریج امواج سامانه نسبتا سرد و بارشی به استان نفوذ کرده و از روز جمعه به تدریج امواج اصلی سامانه سرد ابتدا سب وزش شدید موقتی باد و سپس بارندگی متناوب و در نواحی کوهستانی و کوهپایه ریزش برق، مه غلیظ، رعد و برق و کاهش دما بین 14 تا 16 درجه خواهد شد.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان تصریح کرد: این شرایط ناپایدار تا روز شنبه در استان ادامه خواهد داشت و بیشترین آثار این سامانه در روز جمعه در استان است.

رحمان‌نیا گفت: در روز جمعه با توجه به افزایش شدت بارش در برخی نقاط استان،احتمال آبگرفتگی برخی معابر و نیز در نواحی کوهستانی با وقوع ریزش برف و پدیده مه غلیظ اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

وی افزود: نفوذ این سامانه سبب مواج شدن دریای خزر خواهد شد و بیشینه سرعت باد در نزدیکی ساحل به 65 و دور از ساحل به بیش از 80کیلومتر بر ساعت می‌رسد و بیشینه ارتفاع موج در سواحل بین 1.5 تا 2.5 متر و در راساحل 2 تا 3.5 متر خواهد رسید.

 هواشناسی استان گلستان

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان گلستان اظهار کرد: با توجه به این سرایط نیاز است که برای همه فعالان دریایی، صیادان به ویژه صیادان پره و دریابانان نسبت به فعالیت در دریا تمهیدات لازم دیده شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه