English

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم خبر داد

ترابری بیش از ۹ میلیون مسافر دریایی در ۸ ماهه امسال

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم از ترابری بیش از 9 میلیون نفر سفر دریایی و تخلیه و بارگیری بالغ بر 4 میلیون تن انواع کالای نفتی و غیر نفتی در بنادر جزیره عجایب هفتگانه خلیج فارس طی هشت ماهه نخست سال جاری خبر داد.

ترابری بیش از 9 میلیون مسافر دریایی در 8 ماهه امسال

به گزارش خبرگزاری موج به نقل از اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان، "مرتضی آسیابانپور" با اشاره به جایگاه نخست بنادر قشم در زمینه ترابری مسافران دریایی در سطح بنادر کشور، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ترابری 9 میلیون و 166 هزار و 155 نفر سفر در این جزیره به ثبت رسیده است.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم به عملکرد این بنادر در خصوص جابجایی بار و کالاهای تجاری اشاره و تصریح کرد: از آغاز سال جاری تا ابتدای آذرماه، 4 میلیون و 152 هزار و 851 تن انواع کالاهای نفتی و غیر نفتی در بنادر این جزیره تخلیه و بارگیری شد.

وی با بیان اینکه حجم عمده این کالاها شامل 4 میلیون و 72 هزار و 136 تن مربوط به کالاهای غیر نفتی بوده است، افزود: همچنین 80 هزار و 815 تن فرآورده های نفتی نیز از ابتدای سال جاری تاکنون در بنادر قشم تخلیه و بارگیری شده است.

صادرات و واردات 192 هزار تن انواع کالا

آسیابانپور خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری تا ابتدای آذرماه، تخلیه و بارگیری 192 هزار و 252 تن کالاهای صادراتی و وارداتی در بنادر این جزیره به انجام رسید.

وی اضافه کرد: طی این مدت هشت ماهه، 112 هزار و 850 تن کالای صادراتی طی مدت یاد شده بارگیری شد و همچنین 86 هزار و 402 تن محموله های وارداتی نیز در همین دوره زمانی، تخلیه شد.

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم، عمده محموله های تجاری غیر نفتی را شامل کالاهایی همچون مواد معدنی، قیر، لوازم الکترونیکی، لوازم یدکی خودرو و مواردی از این قبیل عنوان کرد.

به گفته این مقام مسئول، سه میلیون و 836 هزار و 131 تن کالای غیر نفتی در بنادر جزیره قشم کابوتاژ شد.

بیش از4600 TEU کانتینر جابجا شد

سرپرست اداره بنادر و دریانوردی قشم در پایان از تخلیه و بارگیری چهارهزار و 653 TEU کانتینر طی هشت ماهه سال جاری در بنادر بهمن و کاوه خبر داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی