English

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی:

خراسان رضوی رشدی ۱۳ درصدی در حوزه تولید داشته است

تسهیلات ملی و استانی حوزه تولید به تصویب رسیده است که سهم ملی آن ۳۰ هزار میلیارد تومان و سهم استانی آن ۲۴ میلیارد تومان بوده است.

خراسان رضوی رشدی ۱۳ درصدی در حوزه تولید داشته است

به گزارش خبرگزاری موج از مشهد، سیدحسن حسینی در نشست خبری خود با اصحاب رسانه، اظهار داشت: در ۸ ماهه نخست امسال برنامه‌های متعددی در حوزه تولید ملی صورت پذیرفته است و اقدامات جدید خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی هم در مسیر توسعه تجارت خارجی با کشورهای عربی و اروپایی و گسترش صادرات کالا بوده است.

وی افزود: در حوزه‌های تولید، اشتغال و صنعت تمامی ۳ قوه صحبت از ساماندهی این حوزه دارند و این موضوع باید دارای یک خروجی‌ای در افزایش میزان اشتغال، بهره‌وری و احیاء واحدهای صنعتی و همچنین کاهش نرخ بیکاری و تعطیلی واحدهای صنعتی باشد که تاکنون چیزی ارائه نشده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه نباید تنها متکی بر اقتصاد نفتی باشیم، خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری بر خروج از اقتصاد تک‌محوری نفت بارها تاکید کرده‌اند و نسبت به تقویت حوزه تولید توصیه‌های لازم را به مسئولان داشتند و باید قطار تولید به‌خوبی روی ریل این عرصه حرکت کند.

حسینی با انتقاد از اقدامات نظام بانکی کشور، تصریح کرد: بنا بر اعلام یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی برخی از تسهیلات پرداختی رقمی نامتعارف دارند و وجه وامی در جهت رشد حوزه تولید دریافت شده در حوزه دیگر هزینه شده است و نگرانی دیگر در میزان بهره‌ بالای ۱۸ درصدی بوده که برای تولیدکننده کمرشکن است.

وی تاکید کرد: واحدهای تولیدی با دستگاه‌های مالیات‌ستان سازمان امور مالیاتی فعالیت می‌کنند و معتقدیم که پرداخت مالیات لازم است، اما میزان آن باید منطقی و عادلانه باشد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره فرجام ماندن برجام، گفت: دستاوردهای خوبی در برجام داشتیم که با روی کار آمدن ترامپ و عهدشکنی‌های رئیس جمهور آمریکا نافرجام ماند؛ همچنین در حوزه صادرات و واردات هم موفق نبودیم و علت آن دیوان‌سالاری وحشتناک موجود در این حوزه بوده است و چاپکی را از فعالان‌اقتصادی گرفته است.

حسینی گفت: رقم پرداختی‌ها حوزه صنعت و صنوف به دولت نامتعارف است و رسالت ما در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی این است که حامی سیاست‌های دولت باشیم و در عیت حال نقد منصفانه بر دولت در مسیر رشد و توسعه کشور را حق خود می‌دانیم و متاسفانه در هیچک دولت‌های ایران بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌های کلان اقتصادی جایگاهی نداشته است و یکی از ضعف‌های حوزه اقتصاد در متکی بودن ۸۰ درصدی بر اقتصاد نفتی بوده است.

وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی نقش بخش خصوصی به‌خوبی دیده نشده است، افزود: این موضوع هم یکی دیگر از اشکالات موجود در حوزه تولید بوده است، آن هم در شرایطی این بخش بیش از ۶۰ درصد اشتغال کشور را محقق کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به رشد ۱۳ درصدی حوزه تولید در استان، بیان کرد: تسهیلات ملی و استانی حوزه تولید به تصویب رسیده است که سهم ملی آن ۳۰ هزار میلیارد تومان و سهم استانی آن ۲۴ میلیارد تومان بوده است و در سال گذشته بیش از ۵ هزار میلیارد تومان تسهیلات در حوزه تولید اعطا شده است.

حسینی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه اختصاص بودجه ۱۲۰ میلیارد تومانی در حوزه تولید در سطح ملی به تصویب رسیده است که البته سهم‌بندی استانی نشده است و هر استان متناسب با ظرفیت‌هایش دریافت می‌کند.

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته از سوی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در امر امدادرسانی به حادثه‌دیدگان زلزله غرب کشور، تاکید کرد: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی اقدامات موثری در امر حمایت از زلزله‌زدگان غرب کشور و به‌خصوص استان کرمانشاه داشته است و تاکنون ۲۲۰ تن انواع محصولات مورد نیاز و ۵۵ کانکس را به نقطه از کشور ارسال کرده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به تقویت این مجموعه در سطح علمی، خاطرنشان کرد: دفتر این مجموعه در دانشکده فنی و مهندسی دانشگاه فردوسی مشهد راه‌اندازی شده و ایجاد باشگاه خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی را در این دانشگاه داشتیم و مشکلات بیمه‌ای فعالان حوزه صنعت هم با همکاری تامین اجتماعی در حال برطرف شدن است.

حسینی با بیان اینکه یکی از موارد مغفول مانده نداشتن آدرسی از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی بود، گفت: با همکاری خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی و دانشگاه فردوسی مشهد فارغ‌التحصیلان دانشگاهی شناسایی شده‌اند و با حمایت پارک علم و فناوری و ۳۶۰ شرکت دانش‌بنیان اقدامات موثری در حوزه تولید و اشتغال صورت پذیرفته است و به این شرکت‌ها اعلام شده که آماده هرنوع همکاری‌ای در حوزه تولید هستی

م و ظرفیت‌های خالی موجود در اختیارشان قرار می‌گیرد.

وی افزود: یکی از مشکلات حوزه صنعت فرسودگی دستگاه‌ها و ماشین‌آلات بوده که باید با توان متخصصان و همکاری شرکت‌های دانش‌بنیان به‌روز شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی بیان کرد: بانک تخصصی حمایت از فارغ‌التحصیلان دانشگاهی در استان فعال شده است و در ۶ ماهه نخست امسال اشتغال ۳۲۰ فارغ‌التحصیل دانشگاهی خراسان رضوی را در واحدهای صنعتی استان داشته‌ایم.

حسینی تصریح کرد: دولت در روزهای آینده تقدیم بودجه ۹۷ را به مجلس شورای اسلامی خواهد داشت و درخواستمان از دولت‌مردان این است که نسبت به موضوع پرداخت یارانه نقدی تجدید نظر کند و در حال حاضر سالانه رقمی بالغ بر ۵۷ هزار میلیارد تومان یارانه نقدی پرداخت می‌شود که ماهانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان برای هر نفر است؛ درخواستمان این است که این یارانه به همه تعلق نگیرد و وجه آن در حوزه تولید و صنعت تزریق شود.

وی تاکید کرد: دفتر کمیسیون ۵ نفره قضایی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با همکاری قوه قضائیه فعال شده است و بنا بود نمایندگان هر کمیته معرفی شود که اختلاف نظرهایی با اتاق بازرگانی، صنایع، معدن و کشاورزی استان پیش آمد، و نماینده خانه از مسئولان و نماینده اتاق از کارمندان بود که آشنایی و آگاهی لازم را نداشت و پیشنهاد معرفی رئیس کمیسیون حقوقی اتاق را داشتیم؛ اما به واسطه این اختلاف نظر فعالیت‌های حوزه پیشگیری تعطیل نشده است از همکاری مسوولان قضایی با این مجموعه تقدیر و تشکر می‌کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه