English

نیاز اساسی مناطق زلزله‌زده به دارو و واکسن دامی؛

پرداخت خسارت ۶۰۰ هزار تومانی و ۳ میلیون تومانی برای دام‌های سبک و سنگین مناطق زلزله زده

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: کار دفن بهداشتی لاشه دام‌ها به اتمام رسیده، ولی برای جلوگیری از شیوع بیماری‌های عفونی و بیماری‌های مشترک بین انسان و دام نیاز به کمک داریم.

پرداخت خسارت 600 هزار تومانی و 3 میلیون تومانی برای دام‌های سبک و سنگین مناطق زلزله زده

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، نادر پرور با اشاره به از بین رفتن تمام درمانگاه‌های بخش خصوصی دامپزشکی مناطق زلزله‌زده ابراز داشت: اگر سم‌پاشی‌ها و ضدعفونی در مناطق زلزله‌زده جدی گرفته نشوند می‌تواند خطرناک باشد.

وی افزود: تا پایان سال به پنج میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا از بیماری‌های عفونی و مشترک بین انسان و دام در منطقه جلوگیری شود تا بتوانیم با تکیه‌بر این بودجه سه میلیارد تومان آن در بخش پیشگیری و دو میلیارد تومان دیگر برای اقدام و درمان هزینه کنیم.

پرور در خصوص تیم‌های ارزیابی خسارت دامپزشکی پس از وقوع زلزله اظهار کرد: در زلزله 7.3 ریشتری 21 آبان استان کرمانشاه حدود 30 هزار رأس دام سبک و هزار رأس دام سنگین تلف شد که دفن بهداشتی 10 هزار و 509 رأس دام سبک و 318 رأس دام سنگین از سوی اکیپ‌های دامپزشکی انجام شد.

وی با اشاره به مستقر شدن دو اکیپ دامپزشکی در شهرستان قصرشیرین از ابتدای وقوع زلزله گفت: ادارات دامپزشکی سرپل ذهاب و ثلاث باباجانی نیز از روز گذشته (یازدهم آذر) مستقرشده‌اند و به ارائه خدماتی همچون ویزیت و درمان رایگان 65 هزار رأس دام در مناطق زلزله‌زده را بر عهده‌دارند.

مدیرکل دامپزشکی استان خاطرنشان ساخت: در مزارع پرورش ماهی ریجاب 3.5 میلیون قطعه رهاسازی بچه ماهی انجام‌شده بود که خسارات و تلفات سنگینی دیده بودند و به جهت عدم دسترسی به امکانات لجستیکی و صعب‌العبور بودن منطقه، همکاران دامپزشکی مجبور بودند ماهی‌های تلف‌شده را برای دفن بهداشتی به پنج کیلومتری مزارع انتقال دهند.

وی با بیان اینکه نگران شیوع بیماری‌ها از طریق دفن نیستیم، از مردم مناطق زلزله‌زده استان خواست تا هر نوع تلفات دام، سقط‌ جنین و... را با شماره‌های 1512 و 10001512 در میان بگذارند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه