English

استاندار گیلان؛

برنامه ریزی فشرده و گسترده ای در سطح استان در دست اجرا داریم

استاندار گیلان در نشست با فعالان، نخبگان و نمایندگان اصناف شهرستان بندرآستارا گفت: برنامه ریزی فشرده و گسترده ای در سطح استان در دست اجرا داریم تا بتوانیم ظرفیت گردشگری استان را بیش از پیش تقویت کنیم.

برنامه ریزی فشرده و گسترده ای در سطح استان در دست اجرا داریم

به گزارش خبرگزاری موج از گیلان،  مصطفی سالاری در این نشست که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، نماینده مردم بندرآستارا، فرماندار و امام جمعه شهرستان و جمع کثیری از مدیران استانی و شهرستانی در محل سالن اجتماعات فرمانداری بندرآستارا برگزار شد، اظهار داشت: بندرآستارا وجوه تمایز مشخصی با سایر شهرستان های استان و حتی کشور دارد که می توان در بخش های مختلف نظیر منابع انسانی غنی و طبیعت شگرف بدان پرداخت.

وی با بیان اینکه امکان ندارد تمدنی چنین با عظمت، به یکباره و در فرصتی کوتاه شکل بگیرد، خاطرنشان کرد: تمدن بزرگ این منطقه در بستری مناسب و طی گذر زمانی طولانی شکل گرفته و باید توجه داشته باشیم که تبدیل آن به ظرفیت اقتصادی – گردشگری کار سختی نیست و اگر تاکنون محقق نشده قصور از جانب ما بوده است.

استاندار گیلان اضافه کرد: مهم ترین اقدام برای تبدیل ظرفیت طبیعت بندرآستارا به ظرفیت اقتصادی – گردشگری پیوند صحیح مرز دریایی و مرز ساحلی شهرستان است که دارای اهمیت استرا تژیک می باشد.

سالاری شکل گیری حمل و نقل ترکیبی را حاصل تحقق همین پیوند اساسی دانست و گفت: اگر بتوانیم در این خصوص موفق شویم، کار بزرگی صورت داده ایم و یقینا منفعت آن علاوه بر مردم به کل کشور نیز خواهد رسید.

وی راه آهن را پروژه مهم و بزرگ ملی قلمداد کرد و گفت: شکل گیری کریدور شمال – جنوب ظرفیت گردشگری – اقتصادی کشورهای حاشیه دریای خزر را به شدت تقویت می کند.

استاندار گیلان با بیان اینکه نباید به پایانه بندر به عنوان یک بارانداز نگاه شود، خاطرنشان کرد: بایستی در پسکرانه های اسکله های این بندر اتفاقات به نحوی رقم بخورد که منفعت آن به مردم منطقه برسد و برای آن ها شغل ایجاد کند.

سالاری اضافه کرد: راه اندازی راه آهن علاوه بر تامین منافع ملی، تامین منافع بین المللی را نیز به دنبال خواهد داشت.

وی با تاکید بر لزوم توجه به جذب گردشگر در منطقه، اظهار کرد: باید به گونه ای عمل کنیم علاوه بر آمدن گردشگر به شهرستان، مدت حضور آن ها در منطقه نیز افزایش یابد تا مردم از عواید حضور گردشگر بهره مند شوند.

استاندار گیلان گفت: برنامه ریزی فشرده و گسترده ای در سطح استان در دست اجرا داریم تا بتوانیم ظرفیت گردشگری استان را بیش از پیش تقویت کنیم.

سالاری با بیان اینکه توسعه خدمات دهی در شهرستان، افزایش اشتغال را به دنبال خواهد داشت، گفت: اختلاف دمای موجود در نقاط مختلف شهرستان، ظرفیتی است که گردشگری دریایی، ساحلی و جنگلی را برای منطقه به ارمغان آورده است و می توان از این طریق جهت توسعه اقتصادی – گردشگری شهرستان تلاش کرد.

 سالاری تاکید کرد: مزیت های شهرستان را نقطه یابی کرده و برای بهره گیری از تک تک آن ها نظیر حمل و نقل ریلی طرحی جامع و همه جانبه نگر تهیه کنید؛ بندر آستارا استحقاق این را دارد که به عنوان یک قطب مهم گردشگری در کشور ایفای نقش کند.

وی در بخش پایانی سخنانش خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی استان تاکید کرد: حرف مردم را به دقت گوش دهند، مطالبات آن ها را در سه بخش قابل اجرا، نیاز به زمان برای تمهید مقدمات و غیر قابل اجرا طبقه بندی کرده و برای غیر قابل اجرایی بودن مطالبات، دلیلی منطقی و قابل قبول ارائه دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه