English

باحضوراعضای حاضردرجلسه،

اعضای هیات منصفه مطبوعات کردستان انتخاب و معارفه شدند

هیات منصفه مطبوعات استان کردستان متشکل از اصناف مختلف با حضور رییس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و رئیس شورای اسلامی شهر سنندج معارفه شدند.

اعضای هیات منصفه مطبوعات کردستان انتخاب و معارفه شدند

به گزارش خبرنگارخبرگزاری موج، مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی کردستان در این جلسه ضمن تشریح وظایف هیات منصفه گزارشی از وضعیت نشریات استان ارائه کرد.

جلال قلعه شاخانی، با بیان اینکه در حال حاضر استان کردستان دارای ٧٠ مجوز رسانه است، عنوان کرد: این تعداد نشریه شامل ٤٩ نشریه چاپی و ١٩ رسانه برخط (خبرگزاری ها و پایگاههای خبری) و الکترونیک غیربرخط و ٢ نشریه داخلی انجمن های صنفی است که ٨٠ درصد نشریات چاپی استان منتشر می شوند.

علی اکبر گروسی، رئیس کل دادگستری کردستان نیز در ادامه این جلسه اظهار کرد: مطبوعات نماینده افکار عمومی هستند و در میان اقشار جامعه دارای جایگاه والایی است، لذا با توجه به نوع اخبار و گزارشات مندرج در مطبوعات بدون شک جرایم این حوزه نیز متفاوت خواهد بود.

وی ادامه داد: براین اساس جرایم مطبوعاتی بایستی در حضور هیات منصفه رسیدگی شود زیرا کار مطبوعاتی کاری شرافتمندانه و دارای اهداف و رسالت عظیمی در سطح جامعه است.

رئیس کل دادگستری کردستان، با بیان اینکه نشریات نماینده افکار عمومی هستند، عنوان کرد: طبیعی است در این حوزه جرایمی نه به قصد از پیش تعیین شده و مشخص باشد، بنابراین رای دادگاه برای این نوع جرایم نیز متوجه افکار عمومی خواهد بود و خوشبختانه ترکیب هیات منصفه مطبوعات استان کردستان بسیار علمی و شایسته انتخاب شده است.

گروسی، با اشاره به وضعیت حوزه رسانه استان نیز بیان کرد: امروزه دیگر اطلاع رسانی و تهیه گزارشات رویدادها تنها از کانال مطبوعات چاپی انجام نمی شود بیشتر رسالت اطلاع رسانی برعهده خبرگزاری ها و پایگاه های خبری و همچنین شبکه های پیام رسان است و در هرکجا از جهان اتفاقی روی دهد، بلافاصله روی سایت ها و خبرگزاری ها می توان آن را مشاهده کرد.

وی اذعان کرد: آنچه امروزه در حوزه رسانه اتفاق می افتد بسیار متفاوت با گذشته است بیشتر جرایم رسانه ای در حوزه فضای مجازی و پیام رسان ها اتفاق می افتد بیشتر بداخلاقی ها در حوزه پیام رسان ها انجام می شود در واقع جرایم مطبوعات چاپی بسیار کم و ناچیز است.

این مقام مسئول تاکید کرد: لازم است نشریات چاپی با قدرت و توان بیشتر به حوزه رسانه استان کمک کنند تا شایعات و اخبار بعضاً کذب در فضای مجازی کمرنگ و مورد توجه مردم قرار نگیرند، هجمه بزرگی بر سبک زندگی اسلام به ویژه جوانان ما در حال شکل گیری و نابود کردن این قشر فعال جامعه است.

گروسی، با بیان اینکه مطبوعات بایستی در این زمینه ها فعالتر از همیشه به راهنمایی و ایجاد الگوهای مناسب به جوانان کمک کنند و راه رستگاری را به نحو احسن برای نسل جوان ترسیم کنند، افزود: خبرنگاران و هنرمندان با تمام توان در توسعه استان و جلوگیری از انحرافات نسل جوان تلاش کنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان با اظهار خرسندی از اینکه در دو سال گذشته هیج پرونده رسانه ای در دادگاههای استان طرح نشده است، خاطر نشان کرد: اعضای هیات منصفه بایستی با قانون مطبوعات کشور و آیین نامه اجرایی آن تسلط کامل داشته باشند و وظایف اصلی هیات منصفه را به نحو احسن پیش ببرند.

فواد حسینی عضو جدید هیات منصفه مطبوعات و رئیس آموزش وپرورش ناحیه یک سنندج از رسانه ها خواست در حوزه آموزش و پرورش استان ورود پیدا کنند و در حوزه آموزش به درج مطالب و یدداشت های راهگشا بپردازند.

در ادامه این جلسه اعضای هیات منصفه پیشنهادات خود را در زمینه های مختلف حوزه رسانه بیان کردند و توفیق رفیعی، امید رشیدی، فواد حسینی، حاج عباس چوب تاشان، لیلا آژیر، دکتر امید ورزنده، عبدالله فرجی، اقبال بهمنی، دکتر نجم الدین جباری، فرزام فاروقی، عبید رستمی، عباس داوودنیا، اسعد اردلان، هومن قصری به عنوان اعضای جدید هیئت منصفه مطبوعات استان کردند معارفه شدند.

در پایان این جلسه سوگندنامه اعضای هیات منصفه مطبوعات بصورت دسته جمعی قرائت و احکام اعضای هیات منصفه نیز از سوی رئیس کل دادگستری و مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان به اعضاء اهدا شد.

هیات منصفه مطبوعات به مدت ٢سال به انتخاب رئیس کل دادگستری استان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، مدیر کل سازمان تبلیغات، امام جمعه مرکز استان و رئیس شورای اسلامی مرکز استان و با حکم نماینده رئیس قوه قضایه کشور معرفی می شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی