English

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه:

بیمارستان شهدا دومین مرکز پذیرش مصدومان زلزله غرب کشور/بیش از ۵۴۰۰ نفر به درمانگاه صحرایی سرپل مراجعه کرده‌اند

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه گفت: بیمارستان شهدا بیمارستان اصلی حوزه تروما است که در این بخش 695 مراجعه داشتیم که 626 نفر آن‌ها به‌صورت سرپایی درمان شدند.

بیمارستان شهدا دومین مرکز پذیرش مصدومان زلزله غرب کشور/بیش از 5400 نفر به درمانگاه صحرایی سرپل مراجعه کرده‌اند

به گزارش خبرگزاری موج کرمانشاه، دکتر میثم حجتی پور، سازمان تأمین اجتماعی را یک سازمان مردم‌نهاد و عمومی غیردولتی عنوان کرد که از سال 69 تاکنون درمان بیمه‌شدگان خود را نیز بر عهده دارد و در حال حاضر این سازمان دومین متولی درمان کشور و بزرگ‌ترین خریدار خدمات درمانی است.

وی ایجاد و ساماندهی پرونده بیماران مزمن، ارجاع الکترونیک، جمع‌آوری نسخ کاغذی، تجهیز مراکز درمانی و سرپایی و ... ازجمله مهم‌ترین اقدامات تأمین اجتماعی در بهار سال گذشته عنوان کرد و افزود: ارتقا هتلینگ بیمارستان‌ها نیز یکی از کارهای خوب‌صورت گرفته است که اگرچه بار مالی زیادی برای سازمان داشته، اما برای رفاه بیمه‌شدگان انجام‌شده است.

وی در خصوص موانع سامان تأمین اجتماعی ابراز داشت: با توجه به پیشی گرفتن پرداخت هزینه‌ها بر ورودی این سازمان، به دلیل بازنشستگی‌های پیش از موعد یا ازکارافتادگی‌ها، این آسیب وجود دارد که در آینده نزدیک صندوق تأمین اجتماعی مانند بسیاری از صندوق‌های دیگر کشور دچار پیری زودرس شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص ظرفیت‌های این سازمان در کرمانشاه اظهار داشت: وجود دو بیمارستان و دو کلینیک شبانه‌روزی در مرکز استان و دو کلینیک تک نوبت در بیستون و اسلام آبادغرب و همچنین در حوزه درمان غیرمستقیم هم با اکثر بیمارستان‌های خصوصی و دانشگاهی، داروخانه‌ها و ... فضای مستعدی را برای خدمات‌دهی تأمین اجتماعی در این منطقه فراهم ساخته است.

حجتی پور میزان پرداختی تأمین اجتماعی استان را به مراکز طرف قرارداد پس از اجرای طرح تحول سلامت دو برابر عنوان کرد و افزود: حدود دو برابر شده که بار مالی زیادی برای تأمین اجتماعی به همراه دارد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بیش از 37 درصد جمعیت استان (747 هزار نفر) تحت پوشش بیمه تأمین اجتماعی هستند، گفت: مراجعه این افراد به مراکز تأمین اجتماعی در سال، میلیونی است.

به گفته این مسئول، در شش‌ماهه امسال 666 هزار و 724 نفر توسط پزشکان مراکز ملکی تأمین اجتماعی ویزیت شده‌اند و بیش از یک‌میلیون و 465 هزار نفر به این مراکز مراجعه داشته‌اند.

حجتی پور از انجام 57 عمل جراحی بزرگ در حوزه‌های ارتوپدی، عمومی و مغز و اعصاب در این بیمارستان برای مصدومان زلزله خبر داد و تصریح کرد: 69 مورد هم بستری داشتیم که هفت نفر آن‌ها هنوز بستری هستند.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه گفت: تعداد موارد اعزام‌شده را نیز 24 مصدوم اعلام کرد که 21 مورد آن‌ها به تهران و سه مورد به بیمارستان امام رضا (ع) اعزام شدند و دو مورد هم فوتی داشتیم که تمام اقدامات لازم برای آن‌ها انجام شد.

وی بابیان اینکه پذیرش این تعداد بیمار در شرایطی انجام شد که بیمارستان شهدا فقط 110 تخت دارد، یادآوری کرد: این بیمارستان در بین تمام هفت بیمارستان‌ دانشگاهی و خصوصی کرمانشاه رتبه سوم پذیرش مصدومان را به خود اختصاص داده و فقط 260 نفر در شب اول زلزله به بیمارستان شهدا مراجعه کردند که 700 پرس غذای گرم بین بیماران و همراهان آن‌ها توزیع شد.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه بابیان این مطلب که 80 مراجعه به بیمارستان تخصصی زنان و زایمان حضرت معصومه وجود داشته که 53 مورد آن‌ها به‌صورت سرپایی مداوا شدند، اظهار داشت: تعداد موالید مادران باردار زلزله در این بیمارستان را نیز 16 نفر بوده و 24 مورد بستری، 10 مورد جراحی و سه مورد اعزام به بیمارستان شهدا داشتیم.

وی از ایجاد درمانگاه صحرایی تأمین اجتماعی در سرپل ذهاب هم خبر داد که تا دو ماه آینده برقرار است و افزود: در این درمانگاه که از 23 آبان شکل‌گرفته تاکنون 5484 مراجعه داشتیم که برای 1447 نفر آن‌ها پانسمان و تزریق انجام شد و افزون بر آن نه در این درمانگاه و نه در بیمارستان‌های تأمین اجتماعی محدودیتی برای پذیرش افراد غیر بیمه‌شده نداشتیم.

حجتی پور بابیان این مطلب که هیچ مورد فوتی در درمانگاه مستقر در سرپل ذهاب نداشتیم، خاطرنشان کرد: در این مرکز از اکیپ‌های پزشکی استان‌های دیگر ازجمله همدان، کردستان، آذربایجان شرقی و... برای مدت پنج روز در منطقه هستند، نیز کمک گرفتیم.

وی در پایان بابیان این مطلب که ما تنها استانی هستیم که تمام مطالبات مراکز بیمارستانی دانشگاهی و خصوصی را تا پایان سال 95 تسویه کردیم، اعلام داشت: به‌علاوه مطالبات پزشکان عمومی، متخصص و دندان‌پزشک تا فروردین امسال و مطالبات داروخانه‌ها نیز تا اردیبهشت تسویه شده است، باوجوداین میزان مراجعه و پتانسیل‌هایی که در مراکز درمانی داریم توسعه مراکز درمانی تأمین اجتماعی در عین حفظ کیفیت خدمات، با جدیت پیگیری می‌شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کرمانشاه از برنامه‌های آتی حوزه مدیریت درمان یادکرد و گفت: قرار است برنامه‌ای تدوین کنیم که بر اساس ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها باشد و قابلیت اجرا داشته باشد و همچنین ارتقا کمی و کیفی خدمات را نیز با جدیت دنبال می‌کنیم و تکریم ارباب‌رجوع را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه