English

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار خوزستان فردا برگزار می شود

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خوزستان و پنجمین فن بازار استان از نهم تا دوازدهم آذر برگزار می شود.

نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و فن بازار خوزستان فردا برگزار می شود

به گزارش خبرگزاری موج خوزستان، ابراهیم حاجی گفت: هنوز در دانشگاه‌ها تحول لازم در زمینه اقتصاد مقاومتی شکل نگرفته بنابراین محتوا و برنامه‌های درسی باید مطابق موضوع اقتصاد مقاومتی تغییر کند.

وی تصریح کرد: غلبه فرهنگ اقتصاد دولتی به نحوی است که حتی شاید بازیگران اقتصاددان کشور ندانند که اقداماتشان حمایتی و در جهت اقتصاد مقاومتی نیست.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز بیان کرد: بخش دولتی هنوز درک نکرده که برای پیش رفتن نظام نوآوری کشور فقط دانشگاه‌ها و یا آموزش و پرورش مسئول نیستند بلکه وزارت خانه‌ها نیز مسئول هستند.

وی گفت: امروزه تبدیل اقتصاد منبع محور به دانش‌بنیان به کندی پیش می‌رود چرا که اکثر وزارتخانه‌ها درک مناسب و همکاری لازم را ندارند.

حاجی دولو با بیان اینکه تکیه بر درآمد نفت، دولت را فربه، لخت، غول پیکر و کند می‌کند، عنوان کرد: دانشگاه‌ها برای ایجاد نسل دانشگاه کارآفرین آمادگی کافی را ندارند.

وی به شعار هفته پژوهش مبنی بر "پژوهش تقاضا محور و تجاری سازی فناوری، زیربنای تولید و اشتغال" اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه هفته پژوهش در استان‌ها زودتر برگزار می‌شود در استان خوزستان نیز برنامه‌های هفته پژوهش از هجدهم تا بیست و چهارم آذر ماه اجرایی می‌شوند.

جانشین دبیر استانی هفته پژوهش و فناوری درباره برنامه‌های هفته پژوهش تصریح کرد: برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی، پژوهشی و فناوری دستگاه‌های اجرایی و فن بازار،  نواختن زنگ پژوهش و فناوری در مدارس، برپایی نمایشگاه دستاوردهای علمی و پژوهشی و فناوری دانش‌آموزان را در هفته پژوهش خواهیم داشت.

وی افزود: معرفی پژوهشگران و فناوران نمونه در سطح دانشگاه‌ها و استان خوزستان، برگزاری جشنواره ایده‌های برتر و نیز برگزاری نمایشگاه کتاب در زمره دیگر برنامه‌های هفته پژوهش قرار دارد.

حاجی دولو خاطرنشان کرد: نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری استان خوزستان در زمینه پنجمین فن بازار در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی خوزستان از نهم تا دوازدهم آذر ماه برگزار می‌شود.

وی به برگزاری برنامه‌های هفته پژوهش در سطح دانشگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، دانشگاه علوم و فنون دریایی خرمشهر، دانشگاه صنعتی خاتم الانبیاء بهبهان و نیز دانشگاه آزاد و پیام نور سایر شهرستان‌ها همزمان با مرکز استان برنامه‌هایی در زمینه هفته پژوهش برگزار می شود.

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گذری به برنامه‌های سال گذشته زد و بیان کرد: 600 سمینار برگزار شد که از این تعداد 131 سمینار نیاز سنجی بوده همچنین 51 پژوهشگر برتر نیز معرفی شد.

وی ضمن آرزوی ارتقای ارتباط آینده سازان جامعه در زمینه اقتصاد دانش بنیان و اقتصاد مقاومتی در سطوح مختلف اجرایی، تاکید کرد: نقش رسانه‌ها در فرهنگ سازی پژوهش و فناوری بسیار حائز اهمیت است. خوزستان در زمینه پژوهش و فناوری جزو 10 استان برتر به شمار می‌رود.

گفتنی است؛ نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری و پنجمین فن بازار استان خوزستان از تاریخ 9 تا 12 آذر از ساعت 9 تا 12 در نوبت صبح و 16 تا 21 در نوبت عصر در محل دائمی نمایشگاه بین المللی اهواز برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی