English

شهردار سبزوار خبر داد

عبور سالانه ۲۰ میلیون زائر از سبزوار به عنوان دروازه ورودی بارگاه رضوی

شهردار سبزوار گفت: سالانه حدود 20 میلیون زائر از سبزوار به عنوان دروازه ورودی بارگاه رضوی عبور می کنند که این مهم می تواند ظرفیت های خوبی را در این زمینه برای شهر محقق کند.

عبور سالانه 20 میلیون زائر از سبزوار به عنوان دروازه ورودی بارگاه رضوی

به گزارش خبرگزاری موج، سید علی کوشکی با بیان اینکه سبزوار دومین شهر پرجمعیت استان خراسان رضوی به لحاظ وسعت است، گفت: این شهر از نظر موقعیت جغرافیایی در غرب استان قرار دارد و با استان سمنان هم‌مرز است، این شهر از شمال و شمال غربی به اسفراین و بجنورد، از جنوب به بردسکن، از شرق به نیشابور و از غرب به شهرستان شاهرود منتهی می‌شود.

وی بیان کرد: این شهر با مردمانی خونگرم و قدمتی حدود 7 هزار سال، دارای 250 اثر تاریخی ثبتی در فهرست آثار ملی است که به شهر ملک بیداری، آیین های نستوه، دیارسربداران ، بیهق و ساسویه آباد مشهور و مهد علما، فضلا و چهره های ماندگاری چون حاج ملاهادی سبزواری، سید عبدالاعلی سبزواری، کاشفی، دکتر شریعتی و... می باشد.

وی با اشاره به اینکه سبزوار با تحصیل حدود 30 هزار دانشجو یکی از قطب های دانشگاهی در شرق کشور است، ادامه داد:  توانسته ایم با همت تمامی دست اندرکاران حوزه مدیریت شهری،  خدمات مختلف این بخش را در عرصه ای به وسعت حدود 4 هزار و 300 هکتار به شهروندان شریف سبزوار ارائه دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش مدیریت شهری سبزوار تبدیل این شهر از معبر به مقصد است، افزود: سالانه حدود 20 میلیون زائر از سبزوار به عنوان دروازه ورودی بارگاه رضوی عبور می کنند که این مهم می تواند ظرفیت های خوبی را در این زمینه برای شهر محقق کند.

کوشکی گفت: با توجه به تردد حدود 70 درصد زائران علی بن موسی رضا(ع) از مسیر سبزوار به مشهد، باید برای ایجاد زیرساختهای گردشگری، سیاحتی و اقامتی و جذب گردشگران در این شهر برنامه ریزی شود که قطعا در این حوزه ایجاد بازارراه ها و بازارچه های سنتی، احیای کاروانسراهای تاریخی می تواند موثر باشد.

شهردار سبزوار ادامه داد: در این راستا با توجه به ظرفیت هایی که در سازمان همیاری شهرداریهای استان وجود دارد این نهادمی تواند بر اساس رسالت هایش در حوزه های مختلف سرمایه گذاری، اقتصادی، گردشگری، عمرانی، تامین خدمات و تجهیزات  مورد نیاز حوزه شهری همیار ما باشد.

وی با اشاره به تعاملات مختلف شهرداری سبزوار با سازمان همیاری، اظهار کرد:  قطعا این تعاملات می تواند با برقراری ارتباط موثرتر از سوی سازمان همیاری با تمام شهرهای استان همانند کلان شهر مشهد و ایجاد یک سامانه و یا نماینده ارتباطی متداوم با شهرداریها بیشتر تقویت شود.

کوشکی با تاکید بر لزوم درنظر گرفتن تسهیلات خاص در تامین نیازمندیهای شهرداریها به کالاها و تجهیزات و خدمات مختلف توسط سازمان همیاری افزود: رغبت شهرداریها برای تامین نیازهایشان از واحد بازرگانی سازمان زمانی ایجاد می شود که این امر برای شهرداریها بهتر از تامین آن از تولیدکنندگان داخلی باشد.

وی گفت: علاوه بر این تشکیل یک بانک معین برای ارائه تسهیلات ارزان قیمت به شهرداریها و تامین منابع مالی آنان در جهت اجرای پژوه ها ی مختلف می تواند موثر باشد.

شهردار سبزوار با تاکید بر شعار اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، ادامه داد: قطعا همکاری تمامی شهرداریها در این حوزه با سازمان همیاری باعث ایجاد توان بالاتری در این نهاد برای تامین نیازمندیهای حوزه شهری میشود، ولی می توان با ساماندهی، برنامه ریزی های کارشناسانه، شناسایی پتانسیلهای تولیدی شهرهای مختلف و تعامل سازمان از طریق شهرداریها با صنایع و تولیدکنندگان بومی هر شهرستان از توان این حوزه نیز استفاده کرد و در ایجاد کسب و کار و تولید اشتغال در شهرهای کوچک تر نیز موثرتر عمل کرد.

وی با اشاره به اهمیت شناخت ظرفیت های باالقوه شهرهای مختلف استان، اظهار داشت: استان خراسان رضوی، می تواند با تشکیل اتاق فکر و مرکزی برای مطالعات پژوهشی در حوزه شهری و شهرداری شناختی و برنامه ریزی سازمان همیاری و نتایج خوبی را در تصمیم گیری ها و برنامه ریزی های حوزه شهری، رشد، توسعه و آبادانی شهرهای استان شاهد باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه